Gå til innhold

BK! A giant leap for the mankind

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

neste gang, så prøv å tenk på blikkfang, hva vill du at jeg skal se, sånn som nå så ser jeg egentlig bare et rotete flatt bilde.

En lite tips: prøv å ta bildet fra en vinkel som du vanligvis ikke ser det fra, du har tatt bilde stående rett frem, sånn som alle voksne med normal høyde ville sett det fra, tenk deg f.eks at du hadde sett bilde fra barne perspektiv.

Du har sikkert masse minner fra dette bildet, men jeg som aldri har vært der, har ikke noen relasjoner til bildet, å da blir det kjedelig.

Hvis du liker å ta bilder, så kjøp en bok.

Du vill lære MASSE, det blir 100ganger morsommere å ta bilder :)

Lenke til kommentar
Gøy bilde da.

Synd det var utbrent i nedkant, da det tok vekk mye av poenget med bildet...

Kan jeg gjøre noe med det?

Er bildet tatt i RAW eller i jpeg? Om du har f.eks Lightroom, så kan du kompensere det utbrendte med å trekke opp Recovery. Filer tatt i RAW tåler med med tanke på oppretting av feilksponeringer.

Hva med å konvertere til sort/kvitt? Samt gjøre bildet en tanke mørkere ved bruk av levels?

Lenke til kommentar
Gøy bilde da.

Synd det var utbrent i nedkant, da det tok vekk mye av poenget med bildet...

Kan jeg gjøre noe med det?

Er bildet tatt i RAW eller i jpeg? Om du har f.eks Lightroom, så kan du kompensere det utbrendte med å trekke opp Recovery. Filer tatt i RAW tåler med med tanke på oppretting av feilksponeringer.

Hva med å konvertere til sort/kvitt? Samt gjøre bildet en tanke mørkere ved bruk av levels?

Bildet er tatt i RAW

Lenke til kommentar

Du har her helt klart vært der på feil tid på dagen. Når en jobber med naturlig lys er tålmodighet desto viktigere for å få bildet en vil ha, og her får du absolutt ikke fanget det du kunne fått under bedre lysforhold. Eneste sjangs du ville hatt på dette bildet ville vært med et godt stativ og en hau med bilder på forskjellige stopper for å kunne flette sammen en HDR.

Lenke til kommentar
Du har her helt klart vært der på feil tid på dagen. Når en jobber med naturlig lys er tålmodighet desto viktigere for å få bildet en vil ha, og her får du absolutt ikke fanget det du kunne fått under bedre lysforhold. Eneste sjangs du ville hatt på dette bildet ville vært med et godt stativ og en hau med bilder på forskjellige stopper for å kunne flette sammen en HDR.

Stammer det, men med familien på slep så blir det lite populært å vente på den rette tid - og det å ta med seg stativ kan en bare glemme.

Lenke til kommentar

Kunne du gøre noget med beskæringen?

Jeg ved ikke, hvor meget du har med på originalen, men jeg tror en anderledes beskæring kunne hjælpe med at give den afbrudte trappe mere blikfang i motivet.

hvis du skar nedløbsrøret væk, tog lidt mere forgrund med og lidt mere til venstre for trappen - sådan at buen over vinduet ovenfor trappen kom til at danne øverste højre hjørne. Har du omgivelser nok på originalen til at prøve det?

Lenke til kommentar

Stammer det, men med familien på slep så blir det lite populært å vente på den rette tid - og det å ta med seg stativ kan en bare glemme.

Få deg en god ryggsekk og et lite stativ, og la familien bli hjemme, eller i det minste la deg være i fred :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...