Gå til innhold

Propaganda propaganda

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Her er et bilde som noen av dere har sett, og som noen som har brukt som bevis på pro-USA propaganda:

CHALIB~1.gif

Noen som vil analysere disse tre bildene og deres validitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

OK, igjen...

Jeg har ikke sagt noe en gang.

Jeg spurte om noen ville analysere validiteten av dette.

Hvordan er jeg sprengt i toppen av å spørre noe sånt?

Du trakasserer til og med når jeg ikke har sagt noe. :roll:

Lenke til kommentar

Fikk det nå. Bildet stemmer det. Satt å så på live feed fra BBC da det skjedde. BBCreporteren sa a few hundred, noe som kan stemme med bildet.

De viste også oversiktsbildene mens det skjedde, og da var ikke folkemassen særlig stor.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ja, men basert bare på bildet.

Hovedspørsmål som undergraver validiteten:

1. Når ble bildet tatt? Det fins ingen bevis på når det ble tatt.

(De andre bildene)

2. Når var disse bildene tatt, og hvor? Ingen indikasjoner på det i bildene.

3. Hva er den vesentlige sammenhengen mellom bildene, og hva beviser de?

Poenget er, det er farlig å basere hele argument bare på disse bildene.

Alle som hevder at USA lagde til et propaganda "bilde"...

Når BBC og de andre faktisk viste hvor mange det var der, i videoer...

Hvordan lager de da propaganda ut av det?

De hevder at Pentagon fraktet inn en gruppe folk til å stå der å være med på det. Hvor er bevis på dette? Disse bildene? De bildene beviser ingenting... De viser Chalabi med et par menn. Også det andre bildet viser en av de samme mennene ved siden av et kjøretøy. Hvordan beviser dette at de var med på dette "propaganda opplegget".

Siden som hadde alt om dette her lager propaganda ut av det de hevder er USA propaganda... Som tittelen min sier, propaganda propaganda.

Strekker seg langt og vel for å prøve å smøre det til USA syns nå jeg... spesielt når de ikke har noen gode bevis og alt det der. Blir egentlig bare :lol:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jaja, det er et bilde av sentralplassen og statuen...

Men vet vi når bildet var tatt, fra å se på bildet? Nei.

Det kan ha blitt tatt lenge etter hendelsen skjedde, eller (fordi man kan faktisk ikke se om statuen står eller ikke) om det var faktisk en stund før... Ved belysningen i bildet, så ser det ut som det var tatt mot kvelden, en god stund etter hendelsen skjedde.

Hvis man ser de egentlige video-opptakene fra hendelsen, som BBC og de andre sendte, så ser man faktisk at en del folk mangler fra dette bilde.

Spesielt foran den bygningen på øvre venstre siden av midten.

Og hvis dette skulle vært "staged" som de sier, hvorfor ville da tanks ha omringet plassen? For å skremme bort og forhindre andre irakere å komme å delta? Umm... er ikke det litt motstridende?

Det var slett ikke noen som hevdet at dette var en massiv demonstrasjon, selv BBC sa "et par dusin folk deltok".

Disse folkene har altså lagd propaganda ut av det de hevder er propaganda... når alt tyder på at det egentlig ikke var en propaganda-"event".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...