Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste i militæret

Anbefalte innlegg

Dette er en side for folk som har kjæresten som skal i militæret, og har tips til hvordan en skal klare seg gjennom et år(eller mer) uten typen/damen...

Kjæresten min skal i militæret om noen uker, dette er noe han og jeg snakket om lenge før han bestemte seg for å reise inn. Men nå er jeg livredd for å miste ham, og miste kontakten med han.

Er dette en normal følelse?

Jeg vil gjør alt jeg kan for å bare vise støtte og være glad for ham.

Hva kan jeg gjøre for å opprettholde kontakten med ham, og han ikke slår opp med meg mens han er vekke?

Jeg er temmelig LOST...

Jeg elsker typen min over alt på denne jord, og vi har snart 3 årsdag. men er så redd for å miste han nå som han skal vekk i 1 år. Jeg er innstilt på å klare det, men hva hvis han ikke er? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han ikke hadde vært innstilt på holde dette avstandsforholdet i gang, hadde han (forhåpentligvis) ikke gått med på å prøve det.

At du er redd for å miste kontakten med han er en normal følelse. Selvfølgelig vil dere ha mindre kontakt med hverandre. Han kan ikke drasse rundt på mobil, og får derfor kun tatt kontakt med deg på fritiden (som er rimelig begrenset de første 5-6 ukene).

Viktigste er at du ikke blir masete. Siste han trenger i militæret hvor alle av høyere rang herser med han, er en sutrete og klengete kjæreste. Godta at han kun får kontaktet deg når han har fritid, og ta et par chillpills.

Lenke til kommentar
I tillegg så er det nok mer sannsynlig at du forlater ham enn han deg. Det er ikke overflod av innbyttere der han skal;)

Jeg hadde nok ikke klart å miste ham... så jeg vet ikke... jeg vil bare at dette året skal gå så fort som mulig!

Hvis han ikke hadde vært innstilt på holde dette avstandsforholdet i gang, hadde han (forhåpentligvis) ikke gått med på å prøve det.

At du er redd for å miste kontakten med han er en normal følelse. Selvfølgelig vil dere ha mindre kontakt med hverandre. Han kan ikke drasse rundt på mobil, og får derfor kun tatt kontakt med deg på fritiden (som er rimelig begrenset de første 5-6 ukene).

Viktigste er at du ikke blir masete. Siste han trenger i militæret hvor alle av høyere rang herser med han, er en sutrete og klengete kjæreste. Godta at han kun får kontaktet deg når han har fritid, og ta et par chillpills.

Takk for gode ord :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd

Kjæresten min er i militæret nå, har vært der siden mars. På starten gråt jeg som en guud når han skulle dra, var utrolig redd for å miste han, at han skulle miste følelser for meg, at han skulle finne seg ei ny, osv.

Men nå er det mye lettere :) Det er så utrolig herlig å få han hjem, og høre han si at han savner meg på tlf, og sånne småting. Skulle selvfølgelig ønske han heller bodde her med meg, men "plikten kaller", som han pleier si :p Og om dere har vært sammen i snart 3 år, så burde det ikke ha noe å si at han er i militæret :) Det som kan skje er at dere får et enda sterkere forhold.

Du må bare prøve å tenke positivt....det jeg prøver på hvertfall :) Må jo også innrømme at det er litt deilig å ha litt kjærestefri..kan gjøre hva man vil, når man vil :) Møte masse venner, ta en kopp kaffe, dra ut (ikke som i å sjekke opp andre gutter, men som i å kunne slippe å uroe seg for hvordan typen kan tolke det at man f.eks. danser med en gutt, altså ikke intimt men lett partydansing).. Sånne ting.. Så er det, som sagt, utroolig godt å få han hjem igjen på perm :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
Ville nok heller sagt at det ville vært du som ikke holdt ut. Men er jo ikke vanskelig og ha kontakt, telefon, data, perm?

Blir jo ikke akuratt hverdag, men det er jo noe :)

Eller så kan man gjøre det litt mer spennende og sende brev ! :p

Ja, brev er veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Kjæresten min er i militæret nå, har vært der siden mars. På starten gråt jeg som en guud når han skulle dra, var utrolig redd for å miste han, at han skulle miste følelser for meg, at han skulle finne seg ei ny, osv.

Men nå er det mye lettere :) Det er så utrolig herlig å få han hjem, og høre han si at han savner meg på tlf, og sånne småting. Skulle selvfølgelig ønske han heller bodde her med meg, men "plikten kaller", som han pleier si :p Og om dere har vært sammen i snart 3 år, så burde det ikke ha noe å si at han er i militæret :) Det som kan skje er at dere får et enda sterkere forhold.

Du må bare prøve å tenke positivt....det jeg prøver på hvertfall :) Må jo også innrømme at det er litt deilig å ha litt kjærestefri..kan gjøre hva man vil, når man vil :) Møte masse venner, ta en kopp kaffe, dra ut (ikke som i å sjekke opp andre gutter, men som i å kunne slippe å uroe seg for hvordan typen kan tolke det at man f.eks. danser med en gutt, altså ikke intimt men lett partydansing).. Sånne ting.. Så er det, som sagt, utroolig godt å få han hjem igjen på perm :)

du gjor det litt lettere for meg nå :) jeg frykter jo alt det du har sagt. Men jeg gleder meg allerede til han skal komme hjem første gang på perm, og han har ikke reist engang...

Har du noen tips til hva jeg kan gjør i fritiden ? liker ikke egentlig å gå på byen... :S jeg begynner jo på skole igjen til høsten nå, og jeg jobber, så blir travelt, men jeg kommer allikevel til å ha sinnsykt mye fritid... kan jo ikke være heeelt avhengig av vennene heller, i og med at de har et liv utenom meg og :p

uansett takk for oppmuntring! Jeg støtter kjæresten min fullt ut, siden det er dette han vil. Men får jo lov til å være redd og. . .

Ville nok heller sagt at det ville vært du som ikke holdt ut. Men er jo ikke vanskelig og ha kontakt, telefon, data, perm?

Blir jo ikke akuratt hverdag, men det er jo noe :)

Eller så kan man gjøre det litt mer spennende og sende brev ! :p

Jeg er innstilt på å holde ut, men kommer til å savne han helt for J****... :S kommer sikkert til å sende et par brev, det var et veldig godt tips :)

Lenke til kommentar
Sannsynligheten er nok stor for at han går inn med litt frykt for at du er utro mens han er borte. Så lenge du klarer å gi han trygghet om at du ikke er hos noen andre ordner nok det meste seg. ;)

Den kan han være 100% sikker på, jeg respekterer ikke egentlig folk som er utro selv. (dømmer ikke, bare klarer ikke å se for meg meg selv gjør slikt mot en person jeg elsker) Vil ikke bli en som har vært utro.

Så den kan han være heeelt sikker på :) det er jeg temmelig sikker på at han og vet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd

Skjønner det veldig godt...følte det jo akkurat likt selv.. Men det går over :)

Hmmm.... Vet ikke helt. Med en gang han dro i militæret var jeg sykemeldt..så var lite å gjøre :p Men leste masse bøker. Syns det hjelper uansett hva som er problemet/tankene.. :) Leve seg inn i en annens verden og bare tenke på den for en stund. Personlig elsker jeg alle Henning Mankells bøker! Krim.. Han er en utrolig god forfatter, og om ikke han får deg til å tenke på noe annet for en stund så vet jeg ikke helt hvilke forfatter som gjør det :p ..om du liker krim da ;)

Men akkurat nå sitter jeg i en hybel for meg selv og venter på at skola skal starte..da vet jeg at jeg får mye på tapeten og bruker nå tiden på å slappe av og lade opp til skola. Blir mye nytt, i og med at jeg har flyttet fra oslo til trondheim og ikke kjenner mer enn to stk her :p Og så blir det nok masse lesing på meg og. På den måten er det greit å ikke ha kjæresten her hele tiden for da får jeg mer tid til å lese og blir mer motivert til det.. Om du skjønte? :)

Ja, er der selv. Vil egentlig ikke at han skulle dra inn i militæret, men det er noe han virkelig vil og da støtter jeg han :) Er glad på hans vegne og er jo heller ikke et minus at man trener mer i militæret ;) Hehe.. :p

Lenke til kommentar

Hmmm.... Vet ikke helt. Med en gang han dro i militæret var jeg sykemeldt..så var lite å gjøre :p Men leste masse bøker. Syns det hjelper uansett hva som er problemet/tankene.. :) Leve seg inn i en annens verden og bare tenke på den for en stund. Personlig elsker jeg alle Henning Mankells bøker! Krim.. Han er en utrolig god forfatter, og om ikke han får deg til å tenke på noe annet for en stund så vet jeg ikke helt hvilke forfatter som gjør det :p ..om du liker krim da ;)

Men akkurat nå sitter jeg i en hybel for meg selv og venter på at skola skal starte..da vet jeg at jeg får mye på tapeten og bruker nå tiden på å slappe av og lade opp til skola. Blir mye nytt, i og med at jeg har flyttet fra oslo til trondheim og ikke kjenner mer enn to stk her :p Og så blir det nok masse lesing på meg og. På den måten er det greit å ikke ha kjæresten her hele tiden for da får jeg mer tid til å lese og blir mer motivert til det.. Om du skjønte? :)

Ja, er der selv. Vil egentlig ikke at han skulle dra inn i militæret, men det er noe han virkelig vil og da støtter jeg han :) Er glad på hans vegne og er jo heller ikke et minus at man trener mer i militæret ;) Hehe.. :p

Jeg liker egentlig veldig godt krim, men er ikke den beste til å fullføre bøker :p hvor ble kjæresten din innkalt?

Jeg bor i stavanger, han skal inn i nord... så blir veldig langt vekke fra han -_-

hvor lenge har du og din kjæreste vært sammen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd

Jeg liker egentlig veldig godt krim, men er ikke den beste til å fullføre bøker :p hvor ble kjæresten din innkalt?

Jeg bor i stavanger, han skal inn i nord... så blir veldig langt vekke fra han -_-

hvor lenge har du og din kjæreste vært sammen?

Hmm...nei da blir det vanskelig :p

Han ble innkalt i Stavanger for 6 uker, så ble han sendt videre til Bergen..

Vi har vært offisielt sammen i 2 mnd :p Men uoffisielt i litt over et år :) Ville ikke kalle oss kjærester før vi følte det virkelig kunne vare livet ut :) Enn dere to da?

Lenke til kommentar

Først av alt vil jeg si:

Herre så det kastes rundt med smileys.

Det går nok bra. Gi han litt luft under vingene, og ta samme luften selv. Som en på rommet mitt sa under opphold i nord: Klarer vi ikke 10 mnd fra hverandre uten å slå opp, er det ingenting å satse på.

Dette sa han riktig nok etter hun hadde tatt "pause" og han gikk på byn og fant seg dame som han så var "utro" med. Vi gutter forstår alltid hva man legger i dette pausebegrepet..

For ordens skyld: Jeg har fortsatt samme kjæreste som jeg hadde da jeg var i militæret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
Først av alt vil jeg si:

Herre så det kastes rundt med smileys.

Det går nok bra. Gi han litt luft under vingene, og ta samme luften selv. Som en på rommet mitt sa under opphold i nord: Klarer vi ikke 10 mnd fra hverandre uten å slå opp, er det ingenting å satse på.

Dette sa han riktig nok etter hun hadde tatt "pause" og han gikk på byn og fant seg dame som han så var "utro" med. Vi gutter forstår alltid hva man legger i dette pausebegrepet..

For ordens skyld: Jeg har fortsatt samme kjæreste som jeg hadde da jeg var i militæret.

Og jeg svarer: Så fint du syns det da...for her kommer det fler :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:

Og nei, det er ikke det "pause" betyr. Det betyr en tid til å tenke for seg selv...som i time-out.

Lenke til kommentar

Kan også legge til at i nord er det ekstremt få jenter som er veldig begeistret for militærgutta. Særlig om han skal til en av disse leirene i innlandet. Da er det først når de tar turen til Harstad eller Tromsø de ser jenter som ikke skyr dem som pesten.

Lenke til kommentar

Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart 3 år, er egentlig veldig avhengig av han.. :S han er den eneste som forstår meg, føler jeg. Vi satte oss inn i et forhold som vi håper varer livet ut :)

Endret av Robert
Innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quote-funksjon.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd

Så herlig :) Men da er det kanskjer godt med litt tid fra hverandre da..? :)

Endret av Slettet-wFUGfCRd
Innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quote-funksjon.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...