Gå til innhold

Stasjonær pc til maks 4000?

Anbefalte innlegg

Hadde uflaks i går. En tyv hadde klart å gå inn i stua mens jeg lå og sov på sofaen. Han tok med seg den bærbare pc'en min. Jeg fikk bare 2000 kr igjen på forsikringen. Så jeg trenger en billig stasjonær pc men som fungerer greit. Stiller ikke så høye kriterier.

- Må kunne spilles World of Warcraft på.

- Må kunne brukes til fotoredigering (photoshop)

- Må kunne ha muligheten til å ha 2 skjermer

Annet som kan fortelles er at Windows XP skal brukes.

Jeg har allerede skjerm, tastatur, mus og OS. Så dette trengs ikke.

Hadde vært veldig fint hvis dere kunne delt en handlekurv fra komplett.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De mangler kabinett på Komplett. For å få en komplett:) liste satte jeg sammen dette hos Amentio. Den er sikkert sammenlignbar med den jeg satte i sammen tidliger. Du kan evt skifte ut prosessoren med Intels Q8400 som koster rundt 1350,-. Den er en del bedre. men den jeg har satt inn holder sikkert lenge, selv om forsåvidt Photoshop har nytte av en Quad. du får se hva du ønsker å betale. Alt annet passer uansett hvilken du velger.

Disse varene skal de ha på lager. Veldig mye som ikke er på lager for tiden overalt.

Kabinett:

Arctic Cooling Silentum T2 Eco 80, retail (PC-ST2E-AC-01) 55 877,- 877,-

Skjermkort:

SAPPHIRE HD4670 (TV-Out, 2x DVI) TV-Out, 2x DVI (11138-31-20R) 86 592,- 592,-

Hovedkort:

ASUS ASUS P5QL PRO - Hovedkort - ATX - iP43 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 - Gigabit Ethernet - Høydefinisjonslyd (8-kanals) (P5QL PRO) 92 624,- 624,-

Harddisk:

SAMSUNG SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM (HD753LJ) 521 543,- 543,-

Prosessor:

INTEL Core 2 Duo E7400 2.8 3MB FSB1066 Box (BX80571E7400) 119 902,- 902,-Minne:

KINGSTON ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 (KVR800D2N5K2/4G) 105 424,- 424,-

Totalt (inkl. mva): 3 962,-

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Morsomt å se at Artic Cooling sine kabinetter er tilgjengelige her tilands igjen, jeg hadde meget gode erfaringer med de ok de er litt små og trange med de var tilnærmet lydløs, vel det var med 350w psu dengangen. Nå skal socket 775 fases ut, slik at det blir dårlig med rimelige oppgraderinger der, synes nok første forslaget ditt var en god del bedre Jorn, men gjerne med det Artic cooling kabinettet, er det i nærheten av like støysvakt som forriege versjon så er det bra.

Men når jeg kjeder meg surfer jeg rundt og ser litt, så jeg dro på NetOnNet for å se hva de har, skulle jeg sette opp for gaming og for under 4000,- så ville jeg gådd for dette. Pussig nok får den billige psu'en der recomend award fra Club Overclokers, kabinettet er under middels, men et kabinett gir inga ytelse. Men 4850 i lag med x2 550 skulle gi god spilleytelse for penga. Hmm, muligens jeg ville funnet et 740 v chipset rimeligere hk og brukt noe mer på kabinett.

cpu-AMD Phenom II X2 550 SOCKET AM3 799,- 799,-

Kabinett-Deltaco LA-119 199,- 199,-

HK-Gigabyte MA770-UD3 609,- 609,-

Psu-Xion 500W Versjon 2.20 399,- 399,-

HDD-Western Digital Caviar Blue 500GB 419,- 419,-

Minne-Kingston 2GB DDR2 800MHz PC6400 Retail 229,- 458,-

Skjermkort-ASUS RADEON HD4850 512MB 849,- 849,-

Kabinettvite-Zalman ZM-F1 80MM Plus 59,- 59,-

Totalsum 3 791,-

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Hva syns dere om denne pakken:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200

Veldig billig, er ikke dette mye for pengene?

Vi kan sette i sammen like billig. Legg merke til at det ikke finnes på lager. Lagrene er veldig dårlige for tiden. Det jeg har satt i sammen er varer på lager. Dersom en setter i sammen varer som bare er de billigste, eller ikke slår til rskt - da får en ikke tak i noen PC. Et forslag til 4000 en dag, kan koste 4400 neste dag evt 3600 - eller de har ikke varene på lager. Dersom noen ber om et forslag er min anbefaling å slå til på det forslaget der og da - ihvertfall hvis en trenger PCen innen rimelig tid og til samme pris:)

Lenke til kommentar

liker egentlig ikke å bruke nvid chipset, iallefall ikke med en black editon cpu, synes en skal gå for et dragon oppsett dersom en skal gå amd, uansett prisklasse jeg, Amd overdrive er verdt det.

Og det er som jørn sier ikke noe probelm matche det oppsettet.

Men Jørn jeg ble faktisk forbauset over de review jeg har lest over den Xion

psu en til 400 kr, mest pga støynivået, jeg er jo hysterisk når det gjelder pc støy, ler litt, akkurat nå har jeg 3 digre vifter blåsende rund hr i rommet, er jo uutholdelig varmt her, kæm fan e det som vil ha varmt vær i Nord Norge, huff.

Skal fktiske bestille den for å se om den er så bra.

Lenke til kommentar
liker egentlig ikke å bruke nvid chipset, iallefall ikke med en black editon cpu, synes en skal gå for et dragon oppsett dersom en skal gå amd, uansett prisklasse jeg, Amd overdrive er verdt det.

Og det er som jørn sier ikke noe probelm matche det oppsettet.

Men Jørn jeg ble faktisk forbauset over de review jeg har lest over den Xion

psu en til 400 kr, mest pga støynivået, jeg er jo hysterisk når det gjelder pc støy, ler litt, akkurat nå har jeg 3 digre vifter blåsende rund hr i rommet, er jo uutholdelig varmt her, kæm fan e det som vil ha varmt vær i Nord Norge, huff.

Skal fktiske bestille den for å se om den er så bra.

Den var bra i 2005 ja - akkurat som været her i Sør om sommeren:) Ellers er jeg usikker på AMD250 vs AMD550 spesielt til Photoshop. Jeg tenker at AMD550 sikkert er mye raskere bla pga L2 cachen. Jeg tror jeg ville valgt 550 fremfor 250.

Lenke til kommentar
Igjen Jornboss, så vil jeg anbefale prisguiden når man skal sette sammen et oppsett.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=99779

Vel ikke nå for tiden. Lagrene er så utplukket at det føler jeg blir helt feil. Men ja som regel gjør jeg det - men i det siste har jeg satt opp fra Amentio eller Komplett for å få alle delene.

handlevognen din feks kan du glemme der du normalt kjøper den - hos Amentio. Prisguiden er mye rot for tiden. har liten eller ingen hensikt for å finne den billigste handlevognen. Det må gjøres noen grep, feks at den bare tar med lagervarer. Da hadde jeg brukt den umiddelbart.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Det skal meget til for at cpu vil lagge photoshop, da jeg gikk på IT akademiet med photoshop 7.0 var det singel kjerne pentium , tror det var 600-700 mhz. Og den kunne gi litt ventetid. Jeg har redigert masse (rundt 1200) bilder, scanna gamle familibilder, Fra høyoppløslige digitale bilder fjerna stygge telemaster og skjemmende flystriper fra himlen på landskapsbilder, laga potrett av bestefar utfra et passbilde fra 1939, matcha de med bestemor stuebilde fra 1936, og det er mye pirk og filter for å få to ulike bilder til å se ut som om det faktisk var tatt av de to ilag. Og det med min forriege laptop med singel kjerne turion 2 ghz, ikke noe problem.

Det er kun på benchmark du ser forskjell over der, derimot er det endel videoredigeringsprogrammer som foretrekker core, og endel som foretrekker phenom.

Men det er nok engang kun benchmarkforskjeller, et lite secuned eller 2 den ene eller den andre veien.

Derimot er det langt fra bare benchmarkforskjeller på hvilke spill som flyter godt med 4670 mot 4850.

Og jeg mener også prisdifferansen mellom 250 og 550 er såpass liten at jeg mener den er et førstevalg. Den gjør det gjevt over bedre i alt en 250.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...