Gå til innhold

Guitar Hero 5 - Diskusjonstråd

Osturn

Anbefalte innlegg

Samme her, har bare GH3-gitaren.

Når det gjelder låtene så er jeg ikke så bekymra. Harmonix er "sneaky-tricky" og vil nok gi ut masse DLC i nær framtid som er fra tracklista til GH5, på samme måte som de gjorde før GH:Smash Hits kom ut :D

Fra 1up.com:

"We're currently sitting at just over 800 songs available for Rock Band, and Harmonix plans on closing the gap to 1,000 with the help of bands like Queen, Nirvana, Tom Petty, Elton John, Iggy Pop, The White Stripes, Pantera, Talking Heads, Korn, and The Raconteurs. No specifics were announced regarding which tracks are coming and when to expect them.

What's perhaps most interesting about this list of performers -- aside from the instantly recognizable names -- is that nearly all of them are featured prominently in the setlist for Guitar Hero 5. Anybody out there really believe that's just a coincidence?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men alikevel det kan ta år eller månder før det kommer ut noe av de bandene jeg nevnte som jeg likte. Alikevel så skal jo en del låter fra Greatest Hits og World Tour kunne brukes på GH5, som stryker spillet betraktelig som RB1 gjorde med RB2 for en musikkelsker.

Lenke til kommentar
Guitar Hero == Fail.

Hva er poenget med dette? Spillet er ikke nytt, det er World Tour med 45 nye sanger, til full pris! Sammenlignet med Rock Band er det bare et ord å si: Svindel.

1: Det er 85 låter på GH5

2: Spelet kan kjøpast for 449, det blir 5,3 kroner per låt, ventar ein nokre månader vil det koste 250-300 kroner

3: RB-DLC med pakker på seks låter koster 11 kroner per låt.

Kvar ser du svindelen i dette?

Ser at DLC til GH4:WT ikke blir kompatibelt med GH5...

Eg er ikkje overraska over at du nok ein gong kjem med feilinformasjon. Alle veit at du er ein GH-motstandar, men du kan i det minste kome med fakta når du driv med denne propagandaen din.

GH:WT og GH:SH-DLC blir kompatibelt med GH5, du må riktignok laste ned ein oppdatert versjon med dei nye funksjonane som finnes i GH5. GH5-DLC er derimot ikkje kompatibelt med GH:WT og GH:SH grunna dei nye funksjonane i GH5.

Korleis kjem du fram til at spelet er GH:WT med 45 nye låter? Har du i det heile tatt lese kva funksjonar som finnes til spelet og kva som er nytt frå GH:WT? Ut frå det du kjem med her vil eg påstå du ikkje har gjort det. Ikkje at eg er overraska når sånt kjem frå den kanten, men eg blir litt oppgitt...:shrug:

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Guitar Hero == Fail.

Hva er poenget med dette? Spillet er ikke nytt, det er World Tour med 45 nye sanger, til full pris! Sammenlignet med Rock Band er det bare et ord å si: Svindel.

1: Det er 85 låter på GH5

2: Spelet kan kjøpast for 449, det blir 5,3 kroner per låt, ventar ein nokre månader vil det koste 250-300 kroner

3: RB-DLC med pakker på seks låter koster 11 kroner per låt.

Kvar ser du svindelen i dette?

Er med på at GH5 har flere låter, jeg har ikke telt på tracklista og tenkte ikke stort på det da jeg skrev det. De andre Guitar Hero spillene den siste tiden derimot:

Guitar Hero: Aerosmith har 41 låter, Guitar Hero: Metallica har 49, Guitar Hero: Greatest hits har 48 sanger, Guitar Hero: Van Halen har 44. Greatest Hits og Metallica selges fortsatt til full pris, 489,- Deler du det på 45 sanger får du 11,- Ikke får du velge hvilke låter du vil ha, og ofte må du bytte plate for å spille andre sanger. Det er tungvindt og dyrt og i forhold til hvor enkelt alt er på Rock Band 1/2 så kan man glatt se på det som svindel. Det er ikke et nytt spill, det er det samme gamle spillet med nye låter, men til full pris.

Ser at DLC til GH4:WT ikke blir kompatibelt med GH5...

Eg er ikkje overraska over at du nok ein gong kjem med feilinformasjon. Alle veit at du er ein GH-motstandar, men du kan i det minste kome med fakta når du driv med denne propagandaen din.

GH:WT og GH:SH-DLC blir kompatibelt med GH5, du må riktignok laste ned ein oppdatert versjon med dei nye funksjonane som finnes i GH5. GH5-DLC er derimot ikkje kompatibelt med GH:WT og GH:SH grunna dei nye funksjonane i GH5.

Det var unøyaktig skrevet, det er ny DLC som ikke blir bakoverkompatibelt med eldre spill. Og da blir det vel som med GH3-DLC da World Tour kom ut.. Brått slutt. Activision vil nok prioritere DLC til GH5 og dermed tvinge brukerne til å bla opp surt opptjente penger for å "oppgradere" fra World Tour til GH:5. Men nå har vel de fleste sluttet å overraske seg over griskheten til Activision, spesielt etter den ufine behandlingen av Brutal Legend.

Korleis kjem du fram til at spelet er GH:WT med 45 nye låter? Har du i det heile tatt lese kva funksjonar som finnes til spelet og kva som er nytt frå GH:WT? Ut frå det du kjem med her vil eg påstå du ikkje har gjort det. Ikkje at eg er overraska når sånt kjem frå den kanten, men eg blir litt oppgitt...:shrug:

Nytt? Ikke akkurat store saker. Spillere kan spille samme instrument, om så fire personer på gitar, samtidig. Starpower er individuell som på Rock Band, "Band Moments" er lagt til, som på Rock Band, og brukes også for å få "døde" spillere tilbake. Party Play lar deg hoppe ut og inn av sanger som du vil, mens de spilles. Rock Fest med forskjellige modes og noen Challenges. At de ikke sløyfa Music Studio er utrolig...

Hardwaren er naturligvis den samme som før, småjusteringer på gitaren og trommer som på Rock Band med hele cymbaler (ION / MadCatz cymbaler) og pedal som sitter fast i trommesettet.

Tror man må være ganske Guitar Hero-fanboy for å bli gira av det der. Noen låter hadde vært kule å spilt (som Saturday Night's Alright for Fighting, Sultans of Swing og You Give Love a Bad Name), men de kommer nok på Rock Band som DLC :)

Lenke til kommentar

Synes det blir feil av å kalle det at du må bruke ei litta slant for å få låtene fra World Tour og sånt over til GH5. Rockband har brukt samme metode, så why not? Er fullt klar over at Activision er virkelig blitt et griskt selskap, men med spill som Modern Warfare 2 og GH5 er jeg ikke akkurat i stand til å være så skeptisk og anti mot Activision.

At de sløyfa music studio skjønner jeg, når du ikke kan synge der på et spill som bruker mikrofon virker det bare tilbakestående og som om det er latskap fra utviklerne.

Jeg har tro på at GH5 blir et bra spill, tror faktisk det blir bedre enn World Tour for min del. Eneste som egentlig jeg følte jeg likte noe særlig i World Tour var Tool, og det bare fordi jeg er fan. Nå virker det som Guitar Hero også vil fokusere på litt indie, noe Rockband har gjort i en stund men GH bringer også inn veldig nye indieband. Så for min del er armene mine åpne for GH5, tiltross for at jeg er en av de som har brukt penger på mye DLC på Rockband og spiller heller Rockband enn World Tour. Faktisk så har World Tour sitt DLC den siste tida vært bra, faktisk i juli vil jeg si WT hadde det beste DLC`et.

GH5 ser kort ut til å bli en unnskyldning for den melkingen som har vært og kommer i år rundt Guitar Hero. GH5 tror jeg blir minst like bra som Rockband 2, kanskje bedre.

Lenke til kommentar
Er med på at GH5 har flere låter, jeg har ikke telt på tracklista og tenkte ikke stort på det da jeg skrev det. De andre Guitar Hero spillene den siste tiden derimot:

Guitar Hero: Aerosmith har 41 låter, Guitar Hero: Metallica har 49, Guitar Hero: Greatest hits har 48 sanger, Guitar Hero: Van Halen har 44. Greatest Hits og Metallica selges fortsatt til full pris, 489,- Deler du det på 45 sanger får du 11,- Ikke får du velge hvilke låter du vil ha, og ofte må du bytte plate for å spille andre sanger. Det er tungvindt og dyrt og i forhold til hvor enkelt alt er på Rock Band 1/2 så kan man glatt se på det som svindel. Det er ikke et nytt spill, det er det samme gamle spillet med nye låter, men til full pris.

Tror man må være ganske Guitar Hero-fanboy for å bli gira av det der. Noen låter hadde vært kule å spilt (som Saturday Night's Alright for Fighting, Sultans of Swing og You Give Love a Bad Name), men de kommer nok på Rock Band som DLC :)

Gira? Kvifor har du så store problemer med å innsjå at mange synest GH-spela er betre enn RB og ikkje er så opptatt av DLC? Kvifor må alle boikotte GH fordi RB tilbyr eit anna konsept? RB og GH er og blir to spel som er forskjellige, sjølv om konseptet er mykje det same. Eg spelar mest GH fordi eg synest gameplayet der er best.

GH:M, GH:A og GH:VH er bandspesifikke spel og sjansen er stor for at dei som vurderer å kjøpe dei har eit snev av interesse for bandet eller liker musikkstilen. Då får ein 45 låter der dei fleste er av same band og ein del av andre, liknande band, i eit heilt nytt spel, til same pris som RB DLC.

Einaste forskjellen på GH og RB i forhold til pris per låt er at på RB har du det same spelet, mens du i GH stadig får nye spel med nye funksjonar. Dyrt er det ikkje, prisen per låt er jo den same som på RB DLC. Du får riktignok ikkje velge låter sjølv, men det er det ikkje alle som har behov for heller. For deg er det kanskje tungvint og dyrt, men det er mest fordi du ser dette gjennom RB-brillene og har bestemt det for at Activision er ein reinkarnasjon av Hitler.

Lenke til kommentar

Har ikke problemer med å innse at folk "synest" GH er bedre enn RB, men de fleste har bare hørt om RB, ikke prøvd det selv. Noen av de som har prøvd det sliter med at hitvinduet ikke er en halvtime langt som på RB men det er vel en annen diskusjon. Skal innrømme at det er litt sjarm i å gå tilbake til en GH-tittel og plutselig treffe ALT, men så blir det bare onani av det på de mer vanskelige låtene så da er sjarmen over.

Du må gjerne overbevise deg selv om at prisen er bra, men jeg foretrekker å velge låter selv, ikke bli pressa til å kjøpe 45 i samme slengen (GH: Whatever), eller trepacks (mye GH:DLC). Gi meg valgfrihet eller gi meg døden! :D

Lenke til kommentar

Folk kjøper jo dette av fri vilje, dei blir ikkje pressa til noko som helst. Om dei ikkje er interessert i låtene kan dei la være å kjøpe, så enkelt er det. Du er ikkje nødt til å kjøpe GH5 sjølv om du ikkje har RB.

Du synest det er kjekkast å spele låter du synest er gode på RB, sjølv om dei kan være lette, andre synest dei vanskelege låtene er det viktigaste. Der har både RB og GH ein del å velge blant. Om GH har større tidsvindauga, so what? Det gjev ein følelse av meistring uansett, som er mykje av det som gjer desse spela populære. Om du treff alt på GH3 så er eg imponert, for det er det ikkje mange som har klart. RB har eit strammare tidsvindauga, men eg merkar ikkje noko stor forskjell når eg spelar dei forskjellige. Når eg fekk vandt meg til timinga på RB (treffpunktet på skjermen er ein tanke forskjellig frå GH) klarte eg greit å kome meg gjennom Caprici Di Diablo.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet hva full pakke med gh 5 vil koste, og hvor man kan bestille det fra?

Er egentlig bare ute etter trommene, noen som vet hva de koster separat eller om det

går an å kjøpe det separat?

til ps3 :)

Endret av RoaX
Lenke til kommentar

Av de som håper på en utfordrende Guitar Hero-spill kommer nok ikke til å ha GH5 som favoritt. Starta å spille det hos en kompis på fredag, vi hadde 400g iløpet av 5-6 timer. I dag fikk han 1000/1000G på det etter rundt 18 timer.

Det negative

Sanglista har noen gullkorn, men det finnes mer svartkorn enn gullkorn på spillet blant låtene.

Vokalen er elendig, og du må synge til tider veldig falskt for å kunne FC. Faktisk er låter som Johnny Cash og David Bowie(Fame-låta) en av de jeg gleda meg mest til, å spille de på vokal var en gedigen skuffelse.

Litt spesielt er at du faktisk kan bruke juksekoder du unlocker, uten at det ødelegger for thropys eller achievements. Å da ødelegger veldig for hva Guitar Hero har vært før.

At Activison mildt sagt driter oppi avdøde artister, spesielt Kurt Cobain er nesten kvalmt. Spesielt siden han alltid var "anti-sellout" og at litt av grunnen rundt hans selvmord ryktes var at han ble mer og mer "sellout".

Reagerer på veldig dårlig charting på flere låter, la mer merke til det på GH5 enn World Tour. Merkelig nok så slakta Gametrailers World Tour for dårlig charting, mens GH5 ikke fikk noe kritikk for det? Kan være meg, men at Activison faktisk går ut å betaler folk glatte ut anmeldelser litt kan jeg se for meg.

Det posetive

At du kan skifte intrument i karrieren er egentlig noe bra synes jeg.

Bra at indie-folket er reprensentert i Guitar Hero 5 med Band of Horses, Vampire Weekend, My Morning Jacket og Beck, selv om de kunne brukt et bedre låtvalg akkurat der(Nausea f.eks hadde vært epic).

Bruk av avatar i Xbox360-utgaven liker jeg veldig, tiltross for at jeg ikke helt synes det passer inn da.

Sitert av kameraten min på et annet forum:

Det eneste som i mine øyne gjøres bra er flerspillerdelen. Her er det et hav av muligheter. Noen eksempler er Pro-Faceoff med intill 8(!) spillere. Rockfest er en slags utfordringskamp der intill 8 spillere kan boltre seg mot hverandre eller i lag mot lag konkuranser. Tror nok Rockfest blir temmelig morsomt på for/nachspiel.

Grafikken er veldig bra, gjør spillet "lettere å tygge".

EDIT:

Må legge til at DLC`et som kommer i September til GH5 er veldig lite imponerende og ødelegger mye av den bra DLC`en GH har hatt den siste tiden.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
At Activison mildt sagt driter oppi avdøde artister, spesielt Kurt Cobain er nesten kvalmt. Spesielt siden han alltid var "anti-sellout" og at litt av grunnen rundt hans selvmord ryktes var at han ble mer og mer "sellout".

Liten kommentar her, King Diamnond er med i GH: Metallica, både med en nyinnspilt versjon av en sang pluss som spillbar figur. Det høres kanskje merkelig ut da han er svært imot "sellouts". Begge bandene hans (King Diamond og Mercyful Fate) er aktive, men flere av bandmedlemmene har vanlige jobber for å tjene penger til husleie, mat og sånt dill. Derfor tar det nok en stund før vi hører mer fra MF, men de kommer nok tilbake snart. ;)

Poenget er at King ikke ser en opptreden i GH som sellout, men som en ny måte å spre musikken på. Vi hadde først radio og grammofon, så kassetter og LP-plater. Deretter CD-plater, før vi fikk mp3. Hvorfor skulle ikke et spill som GH være en naturlig videreutvikling av musikken? CDen er langt fra død, men vi har mp3, GH og Rock Band i tillegg. Det gir alle det de vil ha, og vi får muligheten til å velge selv. ;)

Tilbake til topic. Liker ikke helt set-listen i GH5, men det betyr ikke at jeg ikke kommer til å kjøpe den etterhvert. Nå for tiden holder jeg på med GH: Metallica, og kommer til å sitte der lenge. Greit det bare er 40+ sanger, og ca halvparten er ikke engang Metallica. Men hva så? Hadde det bare vært 20+ sanger av Metallica og den fra King Diamond hadde jeg vært storfornøyd. :)

Har vurdert Rock Band en stund, men set-listen imponerer meg ikke noe særlig. Et musikkspill med kjedelig musikk er litt meningsløst for min del. RB: Beatles kan sikkert være svært interessant for noen, men ikke for meg. Har aldri likt den gjengen.

Lenke til kommentar

Driter oppi King Diamond jeg, men Kurt Cobain var jo en musiker som var mye mer tydelig på dette. Derfor blir det kvalmt at Activison tjener penger på å gjøre "han" sellout. Er ikke imot ideen med å bruke musikere, men med Cobain er litt anderledes fordi han i tilegg drepte seg muligens på grunn av det. Derfor.

Er jo opplagt at Acitivison har endelig fått til Cobain i GH fordi Courtney Love må ha mer penger til cola.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...