Gå til innhold

Guitar Hero 5 - Diskusjonstråd

Osturn

Anbefalte innlegg

Kunne ikke se om det var lagd en tråd om dette, så jeg drister meg til å lage en brukbar en her nå:)

Je så med fryd at det snart kommer en ny versjon av Guitar Hero, 5 versjon. Nærmere bestemt 18 september.

Tror dette blir et bra spill målt opp mot forgjengere og lignende konkurrentspill.

Ble negativt skuffet med GH-World Tour, likte ikke oppsettet på det spillet (virket ganske rotete og uryddig, forgjengeren var vesentlig bedre der). Forhåpentligvis er det lagt opp en mer kronologisk rekkefølge i karrieredelen av spillet, at det blir mer "kapittel-oppdelt".

Personlig er jeg veldig fornøyd med valg av låter, er mange gode gitarsanger her som jeg klør etter å trykke meg igjennom;)

- 3 Doors Down - «Kryptonite»

- Arctic Monkeys - «Brianstorm»

- Blink-182 - «The Rock Show»

- Dire Straits - «Sultans Of Swing»

- Jimmy Eat World - «Bleed American»

- Johnny Cash - «Ring Of Fire»

- Megadeth - «Sweating Bullets»

- Mötley Crüe - «Looks That Kill»

- Muse - «Plug In Baby»

- Nirvana - «Smells Like Teen Spirit»

- Queen & David Bowie - «Under Pressure»

- Stevie Wonder - «Superstition»

- The Killers - «All The Pretty Faces»

- The Raconteurs - «Steady As She Goes»

- TV On The Radio - «Wolf Like Me»

- A Perfect Circle - «Judith»

- AFI - «Medicate»

- Attack! Attack! UK - «You And Me»

- Band Of Horses - «Cigarettes, Wedding Bands»

- Beastie Boys - «Gratitude»

- Beck - «Gamma Ray»

- Billy Idol - «Dancing With Myself»

- Billy Squier - «Lonely Is The Night»

- Blur - «Song 2»

- Bob Dylan - «All Along The Watchtower»

- Bon Jovi - «You Give Love A Bad Name»

- Brand New - «Sowing Season (Yeah)»

- The Bronx - «Six Days A Week»

- Bush - «Comedown»

- Children Of Bodom - «Done With Everything, Die For Nothing»

- Coldplay - «In My Place»

- Darker My Love - «Blue Day»

- Darkest Hour - «Demon(s)»

- David Bowie - «Fame»

- Deep Purple - «Woman From Tokyo ('99 Remix)»

- The Derek Trucks Band - «Younk Funk»

- The Duke Spirit - «Send A Little Love Token»

- Duran Duran - «Hungry Like The Wolf»

- Eagles Of Death Metal - «Wannabe In L.A.»

- Elliott Smith - «L.A.»

- Elton John - «Saturday Night's Alright (For Fighting)»

- Face To Face - «Disconnected»

- Garbage - «Only Happy When It Rains»

- Gorillaz - «Feel Good Inc.»

- Gov't Mule - «Streamline Woman»

- Grand Funk Railroad - «We're An American Band»

- Iggy Pop - «Lust For Life (Live)»

- Iron Maiden - «2 Minutes To Midnight»

- Jeff Beck - «Scatterbrain (Live)»

- John Mellencamp - «Hurts So Good»

- Kaiser Chiefs - «Never Miss A Beat»

- King Crimson - «21st Century Schizoid Man»

- Kings Of Leon - «Sex On Fire»

- Kiss - «Shout It Out Loud»

- Love and Rockets - «Mirror People»

- My Morning Jacket - «One Big Holiday»

- Nirvana - «Lithium (Live)»

- No Doubt - «Ex-Girlfriend»

- Peter Frampton - «Do You Feel Like We Do? (Live)»

- The Police - «So Lonely»

- Public Enemy Featuring Zakk Wylde - «Bring the Noise 20XX»

- Queens Of The Stone Age - «Make It Wit Chu»

- Rammstein - «Du Hast»

- The Rolling Stones - «Sympathy For The Devil»

- Rose Hill Drive - «Sneak Out»

- Push - «The Spirit Of Radio (Live)»

- Santana - «No One To Depend On (Live)»

- Scars On Broadway - «They Say»

- Screaming Trees - «Nearly Lost You»

- Smashing Pumpkins - «Bullet With Butterfly Wings»

- Sonic Youth - «Incinerate»

- Spacehog - «In The Meantime»

- Sublime - «What I Got»

- Sunny Day Real Estate - «Seven»

- T. Rex - «20th Century Boy»

- The Sword - «Maiden, Mother & Crone»

- Thin Lizzy - «Jailbreak»

- Thrice - «Deadbolt»

- Tom Petty - «Runnin' Down A Dream»

- Tom Petty & The Heartbreakers - «American Girl»

- Vampire Weekend - «A-Punk»

- Weezer - «Why Bother?»

- The White Stripes - «Blue Orchid»

- Wild Cherry - «Play That Funky Music»

- Wolfmother - «Back Round»

Mine personlige favoritter her må bli:

- Dire Straits - «Sultans Of Swing»

- Rammstein - «Du Hast»

- Kiss - «Shout It Out Loud»

- Iron Maiden - «2 Minutes To Midnight»

- Mötley Crüe - «Looks That Kill»

- Johnny Cash - «Ring Of Fire»

- Blur - «Song 2»

- Gorillaz - «Feel Good Inc.»

Gleder meg:)

Endret av Osturn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske skuffet over låtvalget og synes det helt klart er det dårligste så langt. Jeg liker at de tar med gamle klassikere som Johnny Cash og Bob Dylan, men det er veldig mye dritt der også.

Denne gangen kan vi hoppe inn og ut av sanger som vi vil i multiplayer, men hva er vitsen? Sangene varer da ikke så lenge, og er det ikke meningen at man skal konkurrere for å få mest mulig poeng? Hva er da vitsen med å bare spille halve sangen?

Ellers mener jeg bestemt vanskelighetsgraden blir justert etter hvor flink du er, noe jeg har savnet. Om vi bare kunne få lov til å rippe alle sangene til harddisken som på Rock Band og bruke dem og DLCet i neste spill også... *sukk*

Lenke til kommentar

På en måte er det kanskje lurt å ha en litt pessimistisk innstilning til spillets låtvalg, for man skal normalt ikke kunne bli særlig mer skuffa;)

Fordelen med å være litt pessimistisk, er at man blir oftere positivt overrasket;)

Lenke til kommentar

GH: Metallica var mer eller mindre ren metall (med visse unntak), men problemet med det er at over halvparten av sangene er Metallica. Det igjen gjør at du må spille som Metallica i over halve spillet (dvs sangene deres). Jeg er en stor fan av Metallica og liker faktisk Death Magnetic-platen, men det ble for ensformig selv for meg. Jeg vil heller ha et GH: Metal med mye mer variasjon. I stedet for bare "vanlig" metall vil jeg mye heller ha et bredt spekter, fra vanlig heavy metal til doom metal til skotsk pirat metall (dvs Alestorm). :p Da hadde det i det minste ikke vært ensformig. :p

Lenke til kommentar

Guitar Hero 3 har hatt mest variasjon så langt. Rock Band har sjølvsagt endå meir å velge mellom, men av GH-spela synest eg GH3 utmerker seg. GH2 og er faktisk ganske bra der. GH3 har lite, men veldig bra DLC. TTFAF og TDWTG er grunn nok til å kjøpe GH3, to av mine all-time favorittlåter på denne type spel.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg likte GH2 da det hadde så mye bra, skjønt jeg aner ikke hvordan Message in a bottle klarte å bli valgt med. :p GH3 hadde definitivt sine stunder, og selv World Tour har mye bra. Problemet for min del er at GH2 hadde veldig mye bra (inkludert Free Bird), mens de andre har hatt mer og mer drit. Det er fortsatt noen veldig bra sanger med, men likevel. Det er ikke mange dagene siden jeg plukket frem GH2 igjen og ble overrasket over hvor mye bra det egentlig er der. GH5 har nok også sine stunder, men man må spille gjennom mye drit for å komme dit. Jeg er ikke akkurat imponert over låtvalget så langt, så jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe dette.

Jeg vurderte en stund Rock Band i stedet, spesielt siden jeg kan kjøpe begge to, rippe sangene fra RB1 til harddisken og spille dem i RB2, men etter å ha sett låtvalget der har jeg skrinlagt de planene. Det er noen få bra sanger, men det er utrolig mange jeg ikke liker. Selvsagt kan jeg jo stole på DLC i stedet, men jeg gidder ikke kjøpe spill om jeg må kjøpe enda mer for å få det spillbart etterpå. Ikke har jeg internett på xboksen heller (noe som er like greit, i grunnen), så jeg får ikke lastet ned noe. Da blir det å kjøpe Track Pack eller noe sånt, men igjen, jeg gidder ikke investere i et spill om jeg må betale en del ekstra for å få det spillbart. ;)

Lenke til kommentar
Guitar Hero 3 har hatt mest variasjon så langt. Rock Band har sjølvsagt endå meir å velge mellom, men av GH-spela synest eg GH3 utmerker seg. GH2 og er faktisk ganske bra der. GH3 har lite, men veldig bra DLC. TTFAF og TDWTG er grunn nok til å kjøpe GH3, to av mine all-time favorittlåter på denne type spel.

Mulig at eg burde vite dette, men kandu spesifisere hva navnet på de to sangene er (TTFAF og TDWTG)?:)

Lenke til kommentar
Through The Fire and Flames og The Devil Went to Georgia.

Takker:)

Men eg må innrømme at personlig syns eg bare The Devil Went to Georgia var god av de to;)

Har ikke tall på hvor mange ganger eg har spilt Metallica - One....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Guitar Hero == Fail.

Hva er poenget med dette? Spillet er ikke nytt, det er World Tour med 45 nye sanger, til full pris! Sammenlignet med Rock Band er det bare et ord å si: Svindel.

Rock Band 1/2 har 1000 tilgjengelige sanger før året er omme. Guitar Hero er game over og jeg anbefaler alle å vise Activision hvor talentløse de er ved å IKKE kjøpe produktene deres.

Lenke til kommentar

Selvføgelig, alle med en hjerne vet jo her at Guitar Hero melkes for virkelig hver krone. 4-5 spill på et år, sier jo litt. Også har du kanskje et håndholdt i tilegg. Men uansett hva knippe 20 folk gjør som leser denne tråden har ingenting å si. Det finnes en helt verdensdel med generelt sett folk som ikke kan finne landet dems på verdenskartet på andre siden av dammen fra landet vårt blant annet.

Men akkurat nå har Rockband ikke noe mer av Beck eller Bob Dylan. Eller "Under Pressure" av Queen og Bowie. Nada fra Band of Horses, TV On The Radio, Vampire Weekend, Eagles of Death Metal, Tom Petty og My Morning Jacket som er blant favorittartistene mine. Sett alle av dem utenom Tom Petty og My Morning Jacket i tilegg.

Blir et kjøp av meg for spillet sin skyld, jeg prøver å spare meg når det kommer å gi penger til Activison. Og har ikke kjøpt et GH-intrument av dem bortsett fra GH3-gitaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...