Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av bærearmer, bremseskiver og klosser på passat 99?

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå bytte både bærearmer, bremseskiver og klosser på min passat 99 modell.

Jeg har aldri gjort dette før, og lurer derfor på om dette er noe jeg enkelt kan gjøre selv, eller om den må inn på verksted.

Ved bytte av bærearmene, må den da også inn på forstillingskontroll på denne bilen? Mener å ha hørt at det på enkelte biler må gjøres.

Når jeg først bytter disse armene, bør jeg bytte alle 4 på hver side, eller holder det da å bytte de som er gåen?

Jeg trodde der var en sensor som skulle gi beskjed når klossene var slitt, hvertfall det jeg fikk beskjed om ved kjøp. Men siden klosser nå er nedslitt og jeg ikke har fått noe beskjed så regner jeg med at dette ikke er tilstede likevel. Noen som vet noe om dette på disse bilene?

Har dere ellers noe tips til meg her? Er det av og på med nytt, eller er det noe spesielt jeg må være obs på?

Og til slutt, er der noen steder dere kan anbefale for billige og gode deler? Regner med at møller tar seg godt betalt her, og at der er alternative steder de har like gode deler til en billigere sum.

Har forresten hørt snakk om at der er utvidet garanti på bærearmer til 200 000 km. Noen som kan si noe om dette, og hvordan det virker? Kan jeg få de byttet og få refundert beløpet hos møller, eller hva er greien her?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstillingsett til disse er jo blitt såpass billig at du like godt kan kjøpe komplett sett og bytte alt med engang.

Ville ikke anbefale deg å bytte dette selv med mindre du har skrudd litt på bil før, få i det minste med deg en har skrudd litt selv isåfall.

Lenke til kommentar

Eneste stedet jeg har hørt på pris er hos Autorek, de skulle ha 6600 for et komplett sett.

Har en kompis som skal være med å skru som har litt erfaring, bare ikke på denne type bil, så er derfor jeg spør om det er noe spesielt jeg må huske på.

Men, som jeg skrev over, vet du noe om denne utvidede garantien på bærearmer i fra møller?

Lenke til kommentar

Er mange som kjøper disse billige settene og er fornøyd, hvis du søker litt www.vwaudi-club.no sitt forum finner du info om bytting av delene osv, ser flere som selger billig sett der også.

Husk at de fleste bildeler som selges fra butikk i norge er ganske dyre iforhold til hva de koster i usa\tyskland, er ofte derfra de(private) som selger de på finn\vacn kjøper fra.

BTW : Det skal ikke være nødvendig med justering av forestillingen etter bytte av bærearmene.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...