Gå til innhold

Høres ut som drevet går selvom spill kjøres fra harddisk.(STØY)

Wrasko

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hadde for ett par måneder siden RROD på min X360.

Fikk ny x360 tilbake fra dem, kjøpte samtidig en 120gb disk fra hong kong.

Etter å ha fått boksen, satt den opp, så la jeg inn Forza 2 på harddisken, men maskinen bråker like kraftig som den gamle gjorde når jeg kjørte spill fra dvd-drevet.. Den gamle var jo nesten lydløs når jeg kjørte fra harddisken..

Er det satt inn noen nye heftige vifter i innbyttebokser siden jeg ikke hører forskjell på å spille Forza 2 fra HDD, enn Crackdown fra dvd?

Føler nesten at jeg må ta ut all innmaten å legge det inn i ett støydempet kabinett med gummioppheng...

Endret av Wrasko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg hadde for ett par måneder siden RROD på min X360.

Fikk ny x360 tilbake fra dem, kjøpte samtidig en 120gb disk fra hong kong.

Etter å ha fått boksen, satt den opp, så la jeg inn Forza 2 på harddisken, men maskinen bråker like kraftig som den gamle gjorde når jeg kjørte spill fra dvd-drevet.. Den gamle var jo nesten lydløs når jeg kjørte fra harddisken..

Er det satt inn noen nye heftige vifter i innbyttebokser siden jeg ikke hører forskjell på å spille Forza 2 fra HDD, enn Crackdown fra dvd?

Føler nesten at jeg må ta ut all innmaten å legge det inn i ett støydempet kabinett med gummioppheng...

xbox 360'ene som kommer tilbake fra repperasjon eller kjøpes nye nå har en mye kraftigere vifte siden 360'en blir veldig veldig varm. hvis du ser oppå kan du se at plastikken er litt smeltet. xbox vil ha ferre skader der hvor 360'en smelter innvendig så de putter på en bedre vifte. xboxen blir ikke overopphetet like lett men den bråker som f***

Lenke til kommentar
xbox 360'ene som kommer tilbake fra repperasjon eller kjøpes nye nå har en mye kraftigere vifte siden 360'en blir veldig veldig varm. hvis du ser oppå kan du se at plastikken er litt smeltet. xbox vil ha ferre skader der hvor 360'en smelter innvendig så de putter på en bedre vifte. xboxen blir ikke overopphetet like lett men den bråker som f***

Svarte... Jaja.. Hadde en fæl følelse av at det var no sånt :(..

Får se hva man gjør etterhvert da.. Umulig å konsentrere seg i den støyen..

Lenke til kommentar

Det hørtes merkelig ut.

Jeg hadde min elite inne til service for rrod for ikke så lenge siden og den bråker ikke noe mer nå enn før jeg sendte den inn. (Den er ganske stillegående når spillet er installert på harddisken)

Hvis du har installert spillet på harddisken og xboxen din støyer like mye som når du kjører spillet rett fra dvd. Så vil jeg påstå at det er noe galt med xboxen din.

Alstå starter den å støye når du starter opp spillet?

Eller er det selv om du er i dashboarden?

Hører du at det er dvd drevet som går eller er det viftestøy?

hvis du ser oppå kan du se at plastikken er litt smeltet.

Hva mener du med dette?

Endret av Typho
Lenke til kommentar
Det hørtes merkelig ut.

Jeg hadde min elite inne til service for rrod for ikke så lenge siden og den bråker ikke noe mer nå enn før jeg sendte den inn. (Den er ganske stillegående når spillet er installert på harddisken)

Hvis du har installert spillet på harddisken og xboxen din støyer like mye som når du kjører spillet rett fra dvd. Så vil jeg påstå at det er noe galt med xboxen din.

Alstå starter den å støye når du starter opp spillet?

Eller er det selv om du er i dashboarden?

Hører du at det er dvd drevet som går eller er det viftestøy?

Hei.. Har testet litt nå.. Er ekstrem viftestøy det er snakk om.. Den var litt antydning til stille i noen få minutter før den hørtes ut som Hercules på veien opp i skyene..

Er så ille at jeg faktisk vurderer sterkt Lian Li sitt kabinett eller å gå for vannkjøling....

Spørs bare på hvordan det er på garantien da? Første boksen kjøpte jeg for 3 år siden til høsten, har jeg ny garanti på den nye? Eller går den ut til høsten nå den og?

Lenke til kommentar
quote]

Hei.. Har testet litt nå.. Er ekstrem viftestøy det er snakk om.. Den var litt antydning til stille i noen få minutter før den hørtes ut som Hercules på veien opp i skyene..

Er så ille at jeg faktisk vurderer sterkt Lian Li sitt kabinett eller å gå for vannkjøling....

Spørs bare på hvordan det er på garantien da? Første boksen kjøpte jeg for 3 år siden til høsten, har jeg ny garanti på den nye? Eller går den ut til høsten nå den og?

står xboxen inneklemt blant andre ting, veldig varmt i rommet?

Kan det være mye hybelkaniner inni den, støvsuge?

Lenke til kommentar

Hei. Den står ikke inneklemt, har alltid hatt den liggende, men prøvde med stående for å sjekke om det hjalp med viftehastighet, men gjorde ikke det.

Den er tom for kaniner, rommet er kun i bruk når det spilles, og det har ikke vært mange timene siden jeg ble ferdig med rommet for ca 2 måneder siden. Samt støvsguger 1 til 2 ganger i uka..

Rommet holder ca 18-20 grader.

Lenke til kommentar

Hvis du har fått en ny maskin i retur så må du vel installere spillet på nytt på hardisken.

Ellers så skal de nye maskinene bråke mindre enn de gamle, de produserer også mindre varme og trekker mindre strøm (65nm cpu og gpu).

Er også ganske sikker på at det fortsatt kun benyttes enten delta eller nidec vifter.

Nidec'en lager litt mindre støy, men dette er nesten ikke merkbart.

Hvis man ser at selve plastikken utenpå er smeltet så anbefaler jeg deg å fjerne 360'en fra komfyren :!:.

Uansett, hvis viftene dine plutseelig spinner opp på maks turtall så tyder det nok på at en av kjølerblokkene ikke sitter skikkelig på og da blir det nok ikke lenge til du får ny rrod.

Selv har jeg vannkjøling på min uten noen vifter :), og spiller i total stillhet når spillet er installert på hdd'en.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
Hvis du har fått en ny maskin i retur så må du vel installere spillet på nytt på hardisken.

Ellers så skal de nye maskinene bråke mindre enn de gamle, de produserer også mindre varme og trekker mindre strøm (65nm cpu og gpu).

Er også ganske sikker på at det fortsatt kun benyttes enten delta eller nidec vifter.

Nidec'en lager litt mindre støy, men dette er nesten ikke merkbart.

Hvis man ser at selve plastikken utenpå er smeltet så anbefaler jeg deg å fjerne 360'en fra komfyren :!:.

Uansett, hvis viftene dine plutseelig spinner opp på maks turtall så tyder det nok på at en av kjølerblokkene ikke sitter skikkelig på og da blir det nok ikke lenge til du får ny rrod.

Selv har jeg vannkjøling på min uten noen vifter :), og spiller i total stillhet når spillet er installert på hdd'en.

De er så godt som konstant på maks turtall så...

Har faktisk lest mye om vannkjøling i det siste til x360.. Hvilket kit har du, og hvordan var det å montere?

edit: Og ja, har selvsagt installert spillet på disken på nytt, (siden det er en annen disk nå enn før), og velger kjør fra harddisk :)

Endret av Wrasko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...