RolfB Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Har en panasonic dvd opptaker og nå skal jeg gå over fra analogtv til digitaltv med decoder. Har hørt at det ikke går ann å ta opptak av digitale sendinger til en dvd opptaker stemmer dette? Dvd opptakeren har hdmi port hvis det har noe å si? Noen som vet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Klart du kan ta opp fra en digital kanal, men da bare fra den analoge utgangen på dekoderen (koblet til med SCART). Dvs du kan bare ta opp det samme programmet som du ser på. Skal du ta opp andre programmer så må du fremdeles velge en av de analoge. HDMI porten er en utgang, så den er ikke relevant. Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Okay vil det si at jeg ikke får noen som helst bedre bildekvalitet med decoderen tilkoblet og tar opp en sending som er i hd eller sendes digitalt ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Jo, det kan bli bedre kvalitet. Min erfaring er at analog kabel ofte er ganske dårlig, og kan variere fra kanal til kanal. Du vil ikke se forskjell om det er HD eller ikke. Med SCART er det ikke mulig å få HD. Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Okay takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå