Gå til innhold

Hvorfor må jeg melde meg ut av statskirken?

Anbefalte innlegg

Det er kirkevalg nå, og derfor har jeg fått brev om at jeg kan stemme ved valget. Jeg visste ikke en gang at jeg var medlem av statskirken, siden jeg ikke er kristen og langt ifra religiøs. Det som irriterer meg nå er at i stedet for å velge ome jeg vil melde meg inn, må jeg selv sette i gang en prosess for å forlate statskirken.

Grunnen til at jeg er medlem er trolig at min far ikke var utmeldt når jeg ble født. Er det egentlig riktig at kirken har lurt til seg mine skattepenger i flere år? Hvorfor må jeg gjøre en "jobb" for å hindre at dette fortsetter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slapp av, har selv meldt meg ut av den fanklubben to ganger.... Dette er fordi det har gått opp for jukse klubben at de bedriver en utstragt medlems juks som ingen andre organisjasjoner får lov til å holde på med, så kanskje vi skulle kjørt en masse anmeldelse på disse masse innmeldelsene? De er ikke så nøye med hva du måtte tro på fra før bare de kan få deg inn i fanklubben sin...

Men meld deg ut. Ta en kopi av sjemaet for å ha bevis og post driten. På tide å flå dem for medlemmer de rett og slett har jukset seg til!!!

Har ikke fått da jeg meldte meg ut for annen gang for vel et år siden og fanklubben til jesus har vel ikke rukket å få meg inn igjen... :no:

For en gjeng! Alle andre fanklubber og organisasjoner hadde blitt kastet i fengsel for det medlems jusket for lenge siden, men det står "religion" foran og da slipper du automatisk unna med slikt. Kvalmt! :sick:

Lenke til kommentar

En gang skulle jeg melde meg ut av QXL.no, den røverbutikken på nett vet dere... Det var jo lettere sagt enn gjort, og etter en hel del mail frem og tilbake, med ferdigkomponerte svar og aldri den samme saksbehandler. Så, etter en stund tok jeg kontakt med datatilsynet, fordi jeg vet at bedrifter og sånt ikke har lov til å ha informasjon om meg lenger enn en måned etter at jeg meldte meg ut.

Det som skjedde da var at jeg fikk en beklagelse fra QXL, og alle var så hyggelige.

Kanskje klage inn kirken hvis man opplever det samme?

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at de faktisk har innrømmet at medlemslistene inneholder mye rot, og har gjort det enkelt å bli fjernet en gang for alle som "medlem" om man bare fyller ut noen linjer og sender inn.

Si meg, leser dere ikke det som kommer i posten? På første side, man trenger ikke engang åpne brosjyren for å få vite hvordan man kan rette opp i det om man uretmessig står i medlemslistene.

Lenke til kommentar

Vet du, at det tror jeg ikke noe på! Jeg tror de vil dure frem omtrent som før for å sikre seg et stort medlems tall, så det gjenstår å se...

De har hatt listevask sa de til meg, men den "vasken" kan ikke vært særlig god når jeg spratt inn igjen rett etterpå.... Til og med troende muslimer har de i listene sine!

Lenke til kommentar
Vet du, at det tror jeg ikke noe på! Jeg tror de vil dure frem omtrent som før for å sikre seg et stort medlems tall, så det gjenstår å se...

De har hatt listevask sa de til meg, men den "vasken" kan ikke vært særlig god når jeg spratt inn igjen rett etterpå.... Til og med troende muslimer har de i listene sine!

Never mind...

Endret av Windows8
Lenke til kommentar
Nå har det seg sånn at de faktisk har innrømmet at medlemslistene inneholder mye rot, og har gjort det enkelt å bli fjernet en gang for alle som "medlem" om man bare fyller ut noen linjer og sender inn.

Si meg, leser dere ikke det som kommer i posten? På første side, man trenger ikke engang åpne brosjyren for å få vite hvordan man kan rette opp i det om man uretmessig står i medlemslistene.

Av prinnsipp nekter jeg å fylle ut det skjema. I morgen ringer jeg til "kundeservice" og ber de fikse meg ut av systemet deres.

Lenke til kommentar
om man ikke er døpt, da er man vel ikke medlem>?>

Tror de bruker folkeregistret eller noe slikt syk, sånn at alle som står der, eller som har flyttet til et nytt sted, så og si automatisk blir dyttet inn som medlem i jukseklubben... Var det som skjedde meg meg tror jeg da jeg ble innmeldt for annen gang. Jeg flyttet og ble innskrevet i i folkeregistret på det nye stedet og vips, så var jeg medlem av den norske stats offisielle eventyr klubb!! Sykt!

Det sykeste er at folk i alle andre organisasjoner ville blitt puttet i fengsel hvis de hadde jukset med medlemmene på denne måten. Men ikke fanklubben til jesus nei...de slipper unna!

Men la oss nå si at de blir sittende med en minimal fanklubb etter disse utvelgelsene, (for fakta er at det er fælt få som gidder å tro på dette vissvasset i dag, hvor sørgelig det enn måte være for kristenfolket, som nå går inn i siste fase som forfulgte kristne, for det står i bibelen, og som om noen år vil gå på nok en kjempesmell når det går opp for dem at dommedagen er avlyst også...) OG at vi skiller stat fra kirke. Da har de rett og slett ikke råd til å sitte med alle de kirkene de har i dag, så hva gjør vi med dem? De har ingen autorett til å overta kirkene, de er betalt av ALLE, og det er jo da rett og rimelig at dette også tilfaller alle? Er vel noe å tenke på, slik at folk ikke i sjokket gir dette til de få kristne som er igjen i landet som fanklubbhus for de få. Det er få nok som går dit i dag faktisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...