Bjoervik Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hei! Jeg er utrolig dårlig på data, da mener jeg utrooooolig dårlig. Men jeg er musiker (rap/rnb), og jeg klarte å miste 'Lyrics&Beats'-mappa mi. Som innhold så utrolig mye verdifult for meg. Har også sletta den fra papirkurven, enda et sjakktrekk! Gjorde det i går rundt 14.00 tiden som jeg husker, trodde jeg hadde den et annet sted, men tok grundig feil. Jeg har prøvd DiskInternal, funka dårlig. Men har også lasta ned et program som heter 'Recover My Files'. Men jeg skjønner veldig, veldig lite. Noen som kan hjelpe meg? Hadde vært så grundig glad at jeg hadde lagd en låt til den som klarer å fikse dette for meg!! mvh Bjørvik Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Les mer her om gjenoppretting: Link Lenke til kommentar
Bjoervik Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Takk. Men skjønte veldig lite. Kommer ikke opp noen logical discs når jeg scanner :S Logical drives ** Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Første bud er å ikke skrive (lagre)noe som helst til disken (partisjonen) hvor filene lå. Hvis filene lå på systemdisken (vanligvis C:) så bør du ikke en gang surfe på nettet og helst ikke bruke PCen i det hele tatt i og med at tempfiler og pagefilen kan komme til å overskrive de slettede filene, og for all del ikke last ned og installer noe disken med de tapte filene. Påstanden på siden som 9hdoksaet4 linker til om at det ikke er så farlig å laste ned fordi det alltid lastes ned til Temporary Internet Files er det reneste viss-vass. Det hjelper ikke hvilken folder det lastes ned til (så lenge folderen er på samme partisjon, som det svært ofte fil være). Det som skjer når man sletter en fil er at blokkene som inneholder dataene får status som ledige, og dermed kan overskrives av nye data når som helst, uavhengig av hvilken folder de nye filene tilhører. Med mindre du hadde filene på en separat partisjon eller en annen fysisk disk (dvs. under en egen stasjonsbokstav) så bør du altså ikke laste ned eller installere noe recovery-program på maskinen med de slettede filene. Det du bør gjøre er å installere et recovery-program som f.eks. GetDataBack på en annen PC og ta ut disken av maskinen din og koble denne til internt via SATA eller IDE-kabel eller via et USB-adapter (avhengig hva slags disk du har). GetDataBack kan kjøpes/lastes ned fra Runtime Software. Du kan evt. laste ned en demoversjon (gratis). Demo-versjonen kan ikke gjenskape filene, men du kan bruke den til å søke etter tapte filer for på den måten å se om et er noen vits i å betale for full funksjonalitet. Ved en evt. gjenoppretting må du selvfølgelig lagre de gjenopprettede filene til en annen disk/partisjon. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 DataRecovery Dette programmet er gratis og enkelt i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå