Gå til innhold

Noen som vet om noen bra 2 splitt program?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hva er tanken med programmet da? Jeg ser ikke noe spesielt med programmet enn at det er 6 baseøvelser og 1(2 med roing) iso øvelser.

Som jeg forstår det er A dagen rygg og biceps (bein*), og da passer chin ups ganske bra inn. Men heller ikke det smarteste, fordi du utfører chins og chin ups samme dag (det er hardt)

Og B er bein, bryst, skuldre og triceps.

Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om? Det er en standard push/pull-split hvor du trener armene til slutt i programmet. Om du vil trene armer i hele tatt er opp til deg, og det er ikke så farlig hvilken øvelse du bruker for å trene armene. Om man kjører dips, smalbenk, jm-press har ikke så mye å si, det går fint an å kutte det ut, og om man ønsker det kan man også bare pumpe ut et par sett med triceps pushdowns om man ønsker det... Benkpress og militærpress to ganger i uka er uansett mer enn nok for å få god fremgang.

At du begynner å snakke om at han kan kutte ut bicepscurl og erstatte det med øvelser jeg allerede har satt opp i programmet (wtf) ser bare utrolig sært ut, og ja, dips er en bra øvelse, men når han allerede tar benkpress og militærpress kan han tillate seg å gjøre noe annet for armene om han i hele tatt ønsker å trene dem. At A-dagen ikke er "smart" satt opp gidder jeg ikke engang kommentere. :mad:

Lenke til kommentar

Så du mener at chins er det samme som chin ups? Langt ifra!!!!!!!!!!!!!

Ta en research på Chins (Wide Grip Pull Ups) og Chin-ups

Uansett er det pull/push-split og ikke push/pull-split

[/quotehey folks, har ett til spørsmål..

i programmet mitt skal jeg ta medium bred benkpress,,, hvor bredt grep er det?? noen som har film eller bra forklaring??

Lenke til kommentar
Så hagfors, kan du forklarer forskjellen på chins og chin ups?

Uansett, slutt å spam

Chins er med supinert grep, pull ups er med pronert grep. Og på norsk har en del folk konsekvent byttet om på de to.

Dersom du mener det er forskjell på chins og chin ups kommer dette av at du har lest noe på to forskjellige steder, hvor mest sansynlig den ene plassen var norsk og den andre engelsk.

Forøvrig så driter jeg i hva halvseriøse norske nettsider eller tilfeldige folk som lager nettsider måtte tro og mene. Det er internasjonal enighet om hva de to begrepene betyr, og dersom man føyer til pronert, supinert, nøytralt, overhånds eller underhåndsgrep overstyrer dette navnet på øvelsen og man kan kalle det hva faen man vil.

Endret av hagfors
Lenke til kommentar

På treningstudioet står det at Chins er pull ups med bredt grep, og så har vi chin ups som er omvendt pull ups.

Og det står på Stronglifts.com også, tror vel at jeg stoler mer på stronglift enn noen andre her på forumet.

Et tips til TS:

Sjekk denne siden:

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/

Les gjennom artikelen, så les gjennom alle artiklene på stronglift.

Skal si deg at du blir mye klokere da.

Knallbra program for styrke, men må desverre si at det er ikke så veldig bra program for å bygge muskler, jeg selv merket ikke så mye enn at styrken økte for hver uke.

gikk fra 30kg i knebøy til 80kg, fra 40kg i markløft til 80kg og fra 40kg i benkpress til 60kg bare på 6 uker!

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Knallbra program for styrke, men må desverre si at det er ikke så veldig bra program for å bygge muskler, jeg selv merket ikke så mye enn at styrken økte for hver uke.

gikk fra 30kg i knebøy til 80kg, fra 40kg i markløft til 80kg og fra 40kg i benkpress til 60kg bare på 6 uker!

Merkelig at du ikke bygde muskler på hele 6 uker. Eller kan det være at programmet egentlig er awesome og problemet heller ligger i at du fremdeles står i fare for å tape for jenter i håndbak? :)

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige, ikke alle vil bygge muskler på lite reps og mange sett. Jeg bygger best på 8-10 reps og 2-3 set. Det har alltid funket for meg. Joa, jeg har bygget litt muskler, men mest styrke. Hadde jeg så kjørt 3x10 i 6 uker så hadde jeg vel bygget mest muskler og mindre styrke.

Jeg selv tror egentlig at bygge muskler har mye med kostholdet å gjøre. Jeg kjørte helt sikker underskudd på de 6 ukene jeg kjørte Stronglifts og kjørt overskudd ellers.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...