andreyy Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Heisann. Jeg har lyst til å lage en potetkanon, jeg har en guide jeg fant på nettet klar og lurer på hvor jeg kan få kjøpt disse delene: PIPE PARTS : (Preferably PP) - 11 x 50 cm chamber pipe - 5 x 160 cm barrel pipe - 2 x 5 cm 90 degree pipes - 2 x 11 cm muffs - 1 x 11 cm ters\end cap - 1 x 5 - 11 cm transition pipe OTHER PARTS : - ca 40 cm 32 mm pipe - ca 40 cm 75 mm pipe - 15-20 cm 5c pipe - 100 x 25 mm screws - 5 x 10-12 cm hoseclamps - 1 x 6-8 cm hoseclamp - 1 x 25-35 mm hoseclamp - some 3,4x95 mm nails - switch for trigger - switch for chamber fan - 3 x 5 cm pipe rings - 30 x 2 cm wood handle - 5 m wire - 1 x 80 mm brushless fan - electronic spark igniter - 160 cm long wood handle disse skal kjøpes i NORGE, ikke noe utenlans greier ps, her er guiden: http://www.themonkeybase.com/ / Endret 4. august 2009 av andreyy Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Du får stort sett alt rørleggerutstyret du trenger hos en rørlegger Stikk innom og hør om de har noen rester liggende du kan få billig. Vifter får du på komplett, microplex, datakjeden ol. Microplex har også brytere, ellers er Biltema et greit alternativ. Og den tenneren er det bare å knuse ut av en lighter med elektrisk tenning. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 hmmm, hva slags rør leggere er bra og billig da? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 De fleste rørleggere er vel like billige på slikt, men bare stikk innom den nærmeste og hør. Noen er behjelpelige og snille, andre gidder ikke bry seg med sånnt småtteri og gir deg dårlig tilbud. Det kommer helt an på hvem du møter. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 akuratt, ja jeg får prøve meg innom da en dag:) Hva er hoseclamps på norsk? og hva slags kabler bruker han? sann til å føre gnistene?? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hoseclamp - slangeklemme. Uhm, du kan egentlig velge hva du vil. Siden det er snakk om så korte avstander så holder det nok med 0,35mm2. Eventuelt større. Høytallerledning, ringeklokkeledning, whatever floats your boat. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 kk, når han sier 5m wire, så mener han slike kabler? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Det blir da en ledning, ikke kabel, altså enleder. Nå har jeg ikke kikka på de linkene, men bare du har et par meter kabel eller ledning, så kommer du langt. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 er det slikt? http://www.biltema.no/Archive/Product_imag...e/35-3835_l.jpg Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 (endret) kult, takk for svar, fant de meste på biltema, hadde ett par av tingene fra før, så nå er det bare rørene igjen TROR jeg Endret 4. august 2009 av andreyy Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 (endret) kjapt spm, hva er en pipe ring? EDIT: fant det ut Endret 4. august 2009 av andreyy Lenke til kommentar
Frode2k Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Du trenger 110mm stakerør med lokk 110x75 eksentrisk overgang 110mm ters 75mm pp rør ca 1 meter alt du trenger ja plus hårspray og peislighter bare borr hull i tersen. men husk å forsterk den med skruer i skjøtene ellers må du montere den for hver gang og da mister du effekt. har en sånn selv. skyter som en kanon og høres ut som hagleskudd gå til en rørleggerforretning. de vet hva delene er. ps. det skal være en o-ring inni stakerør lokket. uten den må du ha verktøy for å få opp lokket hver gang du har skutt en potet. have fun PS det er ulovlig med potetkanon i norge med mindre det er avtalt med politiet på forhånd... Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Har en kanon også og kan bare si at du får mye bedre trøkk i sakene hvis du bruker propan i gasskammeret. Visste ikke at det ver ulovlig med sånne Det er også et tricks du kan bruke for å få ned den irriterende måken som sirkler over terrassen og skiter mens du/dere sitter ute og griller. Ta en håndfull med småstein/singel utenpå poteten (først lader du en potet, så steinene oppå der igjen) og fyr løs. Bare pass på og sikt litt foran der du vet at den flyr så får du den skal du se. Og et langt løp på kanonen er en fordel. Bruker selv en 1 meters lengde med rør (er litt usikker på diameteren, men det er iaffal sånne hvite rør) Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Har en kanon også og kan bare si at du får mye bedre trøkk i sakene hvis du bruker propan i gasskammeret. Visste ikke at det ver ulovlig med sånne Det er også et tricks du kan bruke for å få ned den irriterende måken som sirkler over terrassen og skiter mens du/dere sitter ute og griller. Ta en håndfull med småstein/singel utenpå poteten (først lader du en potet, så steinene oppå der igjen) og fyr løs. Bare pass på og sikt litt foran der du vet at den flyr så får du den skal du se. Og et langt løp på kanonen er en fordel. Bruker selv en 1 meters lengde med rør (er litt usikker på diameteren, men det er iaffal sånne hvite rør) HAHAHAHAH, små stein ja:D ja må spare opp pengene nå først, så jeg får kjøpt alt:) Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det som er veldig bra er at med langt løp så sprer ikke steinene seg så mye. Sett at du har en håndfull med singel så får du de rimelig samlet og vil da gi en skikkelig støkk til hva det nå måtte treffe. Jeg skøyt rett opp engang og med litt vinkel sånn at det landet uti et vann og tror ikke det var et større område enn ca 1-1,5 meter i diameter og da hadde det blitt skutt 100 meter opp i lufta. Du kan også prøve med en håndfull spiker og skruer, men da begynner det å bli litt farlig så du skal passe på hvor du sikter. Har prøvd å skyte kniver, men vil ikke anbefale deg å prøve for det dreper deg garantert hvis du treffer noen. Du kan jo tenke deg å bli skutt med luftpistol for så og bytte ut kulen med en kniv. Farlige saker, men akk så gøy Anbefaler deg å prøve med en cocktail bombe og skyte den utover sjøen eller noe. Bare putt napalm oppi en liten beholder som passer oppi løpet og ha en bombe inni (sånne som du kan demontere utav et fyrverkeri batteri greier) Bare ikke skyt driten inn i skauen, da går det nok gale. Sjekk ut YouTube om hvordan du lager napalm. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Og du... Legg ut bilde og sånn i tråden jeg laget når du er ferdig da. Vil gjerne se resultatet Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 hehe, ja, får jo se om det blir noe av først. Noen som har en enklere guide på en potetkanon? bare så jeg har noe å velge imellom. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 tegnet en potetkanon for en stund siden som jeg hadde tenkt å lage, men la prosjektet på hylla siden jeg ikke hadde så mye penger den gang. Du kan jo prøve å lage den Skal du lage den så er det bare å spørre om hvordan du skal lage den. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) WOW! den der va jo litt kjempe nice Endret 22. august 2009 av andreyy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå