Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe deler til potetkanon? Rør og slikt

andreyy

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har lyst til å lage en potetkanon, jeg har en guide jeg fant på nettet klar og lurer på hvor jeg kan få kjøpt disse delene:

PIPE PARTS : (Preferably PP)

- 11 x 50 cm chamber pipe

- 5 x 160 cm barrel pipe

- 2 x 5 cm 90 degree pipes

- 2 x 11 cm muffs

- 1 x 11 cm ters\end cap

- 1 x 5 - 11 cm transition pipe

OTHER PARTS :

- ca 40 cm 32 mm pipe

- ca 40 cm 75 mm pipe

- 15-20 cm 5c pipe

- 100 x 25 mm screws

- 5 x 10-12 cm hoseclamps

- 1 x 6-8 cm hoseclamp

- 1 x 25-35 mm hoseclamp

- some 3,4x95 mm nails

- switch for trigger

- switch for chamber fan

- 3 x 5 cm pipe rings

- 30 x 2 cm wood handle

- 5 m wire

- 1 x 80 mm brushless fan

- electronic spark igniter

- 160 cm long wood handle

disse skal kjøpes i NORGE, ikke noe utenlans greier

ps, her er guiden: http://www.themonkeybase.com/ /

Endret av andreyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får stort sett alt rørleggerutstyret du trenger hos en rørlegger :p

Stikk innom og hør om de har noen rester liggende du kan få billig.

Vifter får du på komplett, microplex, datakjeden ol.

Microplex har også brytere, ellers er Biltema et greit alternativ.

Og den tenneren er det bare å knuse ut av en lighter med elektrisk tenning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du trenger

110mm stakerør med lokk

110x75 eksentrisk overgang

110mm ters

75mm pp rør ca 1 meter

alt du trenger

ja plus hårspray og peislighter :)

bare borr hull i tersen.

men husk å forsterk den med skruer i skjøtene ellers må du montere den for hver gang og da mister du effekt.

har en sånn selv. skyter som en kanon og høres ut som hagleskudd :)

gå til en rørleggerforretning. de vet hva delene er.

ps. det skal være en o-ring inni stakerør lokket. uten den må du ha verktøy for å få opp lokket hver gang du har skutt en potet.

have fun

PS det er ulovlig med potetkanon i norge med mindre det er avtalt med politiet på forhånd...

Lenke til kommentar

Har en kanon også og kan bare si at du får mye bedre trøkk i sakene hvis du bruker propan i gasskammeret. Visste ikke at det ver ulovlig med sånne :hmm:

Det er også et tricks du kan bruke for å få ned den irriterende måken som sirkler over terrassen og skiter mens du/dere sitter ute og griller. Ta en håndfull med småstein/singel utenpå poteten (først lader du en potet, så steinene oppå der igjen) og fyr løs. Bare pass på og sikt litt foran der du vet at den flyr så får du den skal du se. Og et langt løp på kanonen er en fordel. Bruker selv en 1 meters lengde med rør (er litt usikker på diameteren, men det er iaffal sånne hvite rør)

Lenke til kommentar
Har en kanon også og kan bare si at du får mye bedre trøkk i sakene hvis du bruker propan i gasskammeret. Visste ikke at det ver ulovlig med sånne :hmm:

Det er også et tricks du kan bruke for å få ned den irriterende måken som sirkler over terrassen og skiter mens du/dere sitter ute og griller. Ta en håndfull med småstein/singel utenpå poteten (først lader du en potet, så steinene oppå der igjen) og fyr løs. Bare pass på og sikt litt foran der du vet at den flyr så får du den skal du se. Og et langt løp på kanonen er en fordel. Bruker selv en 1 meters lengde med rør (er litt usikker på diameteren, men det er iaffal sånne hvite rør)

HAHAHAHAH, små stein ja:D ja må spare opp pengene nå først, så jeg får kjøpt alt:)

Lenke til kommentar

Det som er veldig bra er at med langt løp så sprer ikke steinene seg så mye. Sett at du har en håndfull med singel så får du de rimelig samlet og vil da gi en skikkelig støkk til hva det nå måtte treffe.

Jeg skøyt rett opp engang og med litt vinkel sånn at det landet uti et vann og tror ikke det var et større område enn ca 1-1,5 meter i diameter og da hadde det blitt skutt 100 meter opp i lufta. Du kan også prøve med en håndfull spiker og skruer, men da begynner det å bli litt farlig så du skal passe på hvor du sikter.

Har prøvd å skyte kniver, men vil ikke anbefale deg å prøve for det dreper deg garantert hvis du treffer noen. Du kan jo tenke deg å bli skutt med luftpistol for så og bytte ut kulen med en kniv. Farlige saker, men akk så gøy :p

Anbefaler deg å prøve med en cocktail bombe og skyte den utover sjøen eller noe. Bare putt napalm oppi en liten beholder som passer oppi løpet og ha en bombe inni (sånne som du kan demontere utav et fyrverkeri batteri greier)

Bare ikke skyt driten inn i skauen, da går det nok gale. Sjekk ut YouTube om hvordan du lager napalm.

Lenke til kommentar

tegnet en potetkanon for en stund siden som jeg hadde tenkt å lage, men la prosjektet på hylla siden jeg ikke hadde så mye penger den gang.

Du kan jo prøve å lage den ;)

potetkanonmedsttte.jpg

Skal du lage den så er det bare å spørre om hvordan du skal lage den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...