Thomas. Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hei, jeg har denne skjermen. (1920x1080) Oppsett: Asus P6T Deluxe V2 Intel® Core i7 CPU 920 @ 2.67 GHz 6.0GB RAM Sapphire Radeon HD 4890 Toxic Edition -------------------------------------------------- Problemet mitt er, at når jeg kjører spill på full skjerm(1920x1080) går ikke spillet utover hele skjermen. Det blir mye mindre, slik at det blir en "svart 50px's svart strek rundt spillet ca". Dette skjer på de to øverste skjermoppløsningene jeg kan ha på spill. Vis spillet har mulighet for å krysse av på "Fullscreen", så når jeg ikke har krysset av der kjører det i full størrelse på full oppløsning. Det er som at skjermbildet blir mindre i høyere oppløsning. (fyller ikke helle skjermen) Hva må jeg gjøre for å ordne dette? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg tror det er en innstilling på skjermkortdriveren. har samme skjerm så ikke der det ligger. Har også et 4890 så jeg kan vise deg hvor du ordner dette: Høyreklikk på skrivebordet og velg Catalyst Control Center. En meny vil komme frem. Velg så Digital panel og attributes. Her er halve menyen grået ut hos meg men det er her det skal la seg fikses. Merk av for GPU scaling og velg scale image to full panel size. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Jeg tror det er en innstilling på skjermkortdriveren. har samme skjerm så ikke der det ligger. Har også et 4890 så jeg kan vise deg hvor du ordner dette: Høyreklikk på skrivebordet og velg Catalyst Control Center. En meny vil komme frem. Velg så Digital panel og attributes. Her er halve menyen grået ut hos meg men det er her det skal la seg fikses. Merk av for GPU scaling og velg scale image to full panel size. Jeg har på den instillingen, men er fortsatt samme problemet.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Bruker du BLÅ kontakt på skjermen for bildesignaler er det ikke rart. Da skal du trykke på autoknappen på høyre side av skjermen (øverst). Er det hvit så er det noe som ikke stemmer helt. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Bruker du BLÅ kontakt på skjermen for bildesignaler er det ikke rart. Da skal du trykke på autoknappen på høyre side av skjermen (øverst). Er det hvit så er det noe som ikke stemmer helt. Okey.. Den skjønte jeg ikke helt Forklare litt mer? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Det er to standarder som er brukt av overføring av bilde fra pc til skjerm. Det er D-sub Og DVI (stort bilde) Bruker du blå foreslår jeg at du trykker på AUTO på høyre side av skjermen. Bruker du hvit så burde alt være i orden. Du kan også forsøke å gå på skjerminnstillingene på picture-advanced og sjekke hva display mode står på, sett den på det midterste om mulig. Endret 7. august 2009 av Thor. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Fra skjermen bruker jeg HDMI-kabel, som går inn i en HDMI-DVI konverter inn i skjermkortet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Kan du prøve med DVI og se om problemet fortsatt er der? Hvilke spill/programmer gjelder problemet forresten? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Flyttes til en mer passende kategori, da det mest sannsynlig har med innstillinger på skjermkortet å gjøre. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Flyttes til en mer passende kategori, da det mest sannsynlig har med innstillinger på skjermkortet å gjøre. Nei, der tar du feil. Thor hadde rett det ble fint igjen ved bytte av kabel Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå