Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kobberspiral eller andre hormonløæse prevesjonsmidler?

Symra

Anbefalte innlegg

Hei=)

Er på jakt etter et prevesjonsmiddel uten hormoner, altså, jeg ønsker å benytte meg av en prevensjonstype som ikke hindrer eggløsning. Jeg har aldri født, men vært gravid en gang. Jeg er 24 år. Jeg har dessverre en samboer som over hodet ikke er interessert i å bruke kondom (han mener han er for stor, hehe, sist jeg sjekka var det plass til to liter vann med mere i en kondom, og han er ikke større enn andre jeg har vært med, men han sier han får vondt og at den strammer, og da har jeg ikke rett til å presse ham). Jeg var anorektiker fra jeg var tolv år til jeg var nittten, disse årene var dermd menstruasjonsløse. Da jeg var nitten begynte jeg på p-piller, og har klusset mye, startet og stoppet en del. Sluttet i julen 2008, og kroppen min er endelig i gjenge igjen (tror jeg er en av få jenter som gleder meg over mensen og eggløsningstegn hver måned, hehe=)). Jeg har vanvittig lite lyst til å klusse mere med systemet mitt. Det skal få være i fred nå! =) Men det passer imidlertid vanvittig dårlig med en graviditet de kommende tre årene. Jeg vet at jeg kommer til å bli gravid innen kort tid om jeg ikke begynner på en prevesjon snart. Hjelp! Eneste jeg finner på nett er kobberspiralen. Har noen erfaringer med den? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...