Gå til innhold

Ny reklame for de som ikke er innlogget

Anbefalte innlegg

Hei!

Er nå slik at regninger skal betales, forretnignsrealiteter er profitt og forumdrift av et av (om ikke) det største forumet i Norge er ikke gratis. Det gjør at det vil forsøkes med litt ny reklame og da er det greit å informere dere brukere. Spesielt siden dette kan komme som en liten overraskelse om man ikke er logget inn.

Det er da snakk om å prøve ut kontekstuell tekstreklame (adpower) mellom første og andre innlegg. Dette gjelder da ikke dere som har brukerkonto.

Det er fra forumledelsens synspunkt så langt det lar seg gjøre ønskelig å skåne de som kommer med bidrag (ergo brukere), for slik reklame om de ønsker. Noe vi selvfølgelig har videreformidlet. La heller leserne ta "regningen" i så måte. Her er jo også signalet fra moderatorteamet vårt og brukerombudet ganske så klare. Vi er derfor glad man forsøker dette ut uten å rette det mot brukerne.

Nå er nå verden slik at forretning krever inntekt og helst overskudd, men vi får nå håpe den ordnes best mulig uten å plage dere brukere alt for mye, vi vet jo godt at dere fint kan velge den vekk på andre måter om så. Men håper også på forståelse for realitetene her og at man vurderer å støtte opp så best man kan. Det er deres privilegium å velge dette, vi er bare sjeleglad for de som har lyst til å ta del i forumet vårt :)

Så om du da ser reklamen og lurer på hva i all verden det er, så bare logg inn og den skal være vekke. Nå har det seg slik at det sikkert er de som ønsker denne reklamen (den skal tross alt være relevant til tråden, ergo kontekstuell), men der har vi ikke noen mulighet for brukerne å slå den på slik ståa er nå.

Det skal være på plass ganske snarlig og det er noe som testes ut. Som alltid viktig at dere brukere holdes informert og at dere kan si deres mening :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke snakk om reklamen som er på siden, men reklame som er tiltenkt å komme mellom første og andre innlegg

DJ Dark: Nei, det er nok ikke et ledd i å få folk til å registrere seg. Om det blir en bi-effekt er jo det flott, spesielt om man bidrar med innhold. :)

Lenke til kommentar

Tror dette vil bli veldig dårlig.

1. Det kommer til å bryte designet i siden, hvis ikke så vil det se ut som en AdBot.

2. Folk kommer kanskje til å tro at den reklamen er permanent uansett. Kommer derfor kanskje ikke til å registrere seg...:( (burde da stå ett sted at hvis man registrere seg så vil den forsvinne.)

Konk: Det kommer til å bli en negativ effekt...

Natrich

Lenke til kommentar
jeg ser heller at det blir færre som registrerer seg hvis ikke dette står ved reklamen

Samme her. Hvis jeg går inn på et random forum og ser masse reklame rygger jeg fort ut igjen. Dette har utvilsomt backfire-potensiale hittil ukjent.

Men AdBlock fikser biffen sammen med det faktum at jeg alltid er innlogget uansett.

Lenke til kommentar

Reklamen på HW og Diskusjon.no syntes jeg er faktisk helt greit da jeg får med meg mange gode tilbud av produkter jeg interesserer meg for. Skjønner heller ikke helt den greia for skriver her om ablock på denne reklamen. Den skal jo ikke syntes dersom man er innlogget uansett.

Lenke til kommentar
Den skal jo ikke syntes dersom man er innlogget uansett.

Det er helt greit så lenge man er innlogget, men det har seg slik at man kan miste potensielle brukere hvis de blir "skremt" av reklamen(vi vil vel ha flere brukere her?). Merker selv at når jeg går inn på fourm med reklamer inni mellom innlegg så trykker jeg fort "backspace"

Det som også er trist er at når den reklamen kommer her på forumet så kommer den til å ødelegge et ellers godt design, hvis ikke så kommer reklamen til å se ut som et innlegg fra en adBot.

Edit: Leif var ute å gå...

Endret av Natrich
Lenke til kommentar
Jeg likte reklamen, den var fin og ikke for brautende.

Men dere må seriøst opplyse om at reklamen forsvinner om du er innlogget, jeg ville ikke registrert meg her om jeg ikke hadde visst at jeg slapp reklamen da.

Så du ønsker faktisk å se den reklamen, og du vil helst ha en forvarsel om at den forsvinner ved innlogging? :hmm:

Lenke til kommentar

Reklamen var et veldig lite problem i leseropplevelsen.

Men det bør stå at denne reklamen går bort om du logger deg inn. Slik at folk skal vite at den ikke er der også for innloggede.

Jeg kjenner flere mennesker som pleier å skrive inn "diskusjon.no" etter søkeordene sine på Google, fordi det ofte er bra svar her. Det at så mange kommer fra Google betyr at førsteinntrykk er viktig, om diskusjon.no gir et inntrykk av å være veldig reklamerende osv, er det mindre fristende å registere seg.

Slik jeg ser på det i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...