norsemanGrey Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Heisann Går med planer om å kjøpe meg en god terreng sykkel. Jeg sykler en god del men har ikke syklet så mye terreng før. Ser etter en sykkel hvor jeg får mye for pengene, som har god kvalitet og er slitesterk. Budsjettet ligger rundt 10000,- +/- to lapper avhengig av hvor bra kjøp det er. Har drevet og tittet litt på sykler på finn.no for jeg teker at der kan man få en god deal. Dette er noen sykler jeg har sett litt på (i buskerud for det er nær der jeg bor). http://www.finn.no/finn/bap/all/result?BIC...=4&CATEGORY 2FSUBCATEGORY=3936&areaId=20007&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=69&PRICE_FROM=5.000&PRICE_TO=15.000 Er noen av disse en god deal? Eller burde jeg heller vurdere en helt ny sykkel fra f.eks. Intersport? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 ny terrengsykkel til ca 10 000kr Hjelp til kjøp av terrengsykkel! Ny sykkel! ( Terrengsykkel ) Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 ny terrengsykkel til ca 10 000krHjelp til kjøp av terrengsykkel! Ny sykkel! ( Terrengsykkel ) Takk for linkene. Har sett på noen av dem, men jeg kunne tenke meg en liten vurdering av de som ligger på linken jeg posta. Lenke til kommentar
Gloryhoundz Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) som vanelig vil jeg anbefale Gekko, da disse er veldig gode sykler for en god pris. http://www.antonsport.no/s/p.aspx?pid=5731...6&vid=33084 ( denne er på tilbud nå, og en sykkel jeg vil sterkt anbefale. ) http://www.antonsport.no/s/p.aspx?pid=5321...6&vid=29336 denne også om du er villig til å bruke " hele " budsjettet ) begge syklene er veldig veldig gode!! sykler selv på gekko, å kunne ikke finne meg inn å bytte merke. ( jeg har vært gjennom de fleste merkene, så vet hva jeg snakker om. Endret 4. august 2009 av Gloryhoundz Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Vet ikke hva du er ute etter. Var en del free ride og down hill -sykkler på finn. Her er hard tail-sykklene som jeg mener er brukbare: Gary Fisher Ziggurat. Er overpriset. GT Zaskar Race. God sykkel. BMC team elite2. Brukbar pris, kan sikkert prute. Marvil Fury. God sykkel men stor. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Vet ikke hva du er ute etter. Var en del free ride og down hill -sykkler på finn. Her er hard tail-sykklene som jeg mener er brukbare: Gary Fisher Ziggurat. Er overpriset. GT Zaskar Race. God sykkel. BMC team elite2. Brukbar pris, kan sikkert prute. Marvil Fury. God sykkel men stor. Hehe, jeg er litt ny på alle disse forskjellige begrepene. Downhill sier seg jo nesten selv, men hva er egentlig definisjonen for hard hard-tail og free ride. Jeg regner med jeg vil komme til å bruke sykkelen til av hvert av terreng. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 men hva er egentlig definisjonen for hard hard-tail og free ride.hard tail = stiv ramme med demping bare forran. free ride = downhill light. En sykkel som også kan brukes i oppoverbakke, men er kraftig bygget og med lang dempervandring både forran og bak. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 men hva er egentlig definisjonen for hard hard-tail og free ride.hard tail = stiv ramme med demping bare forran. free ride = downhill light. En sykkel som også kan brukes i oppoverbakke, men er kraftig bygget og med lang dempervandring både forran og bak. Ok, takk for oppklaringen. Så vil free ride eller hard-tail være det beste valget hvis jeg skal sykle litt forkjellig? Alt fra lange turer på stier i skogen, småturer på grusvei og til "lek" i bratte opp- og nedoverbakker? Hva er ulempen/fordelen ved å velge en free ride vs. en hard-tail sykkel? Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) "Freeride" minuser: ikke så rask på grus eller flate stier. Tyngre(vekt fra over 13kg,tyngre jo mere utfor orientert sykkelen er ) ,noe som gjør klatringer tyngre. "Freeride" plusser :Bedre flyt i kupert terreng,bedre kontroll i nedkjøringer,svelger ujevnheter lett! "Hardtail" minuser: Lite vandring på demper(normalt 80-100,men finnes hardtailer som er laget for opptil 140mm), mindre stabil i nedkjøringer og i kupert terreng. "Hardtail" plusser : vekt ofte rundt 10kg. Rask på grus og i lett terreng. Til den bruken du snakker om ville jeg anbefalt fulldemper. Typen 120-140 mm vandring på demperne("stisykkel" kalle det også.) Med lockout på demperne vil du kunne holde fin fart på grus,men dog ikke like kjapp som en HT. Hvis du ikke skal drive med mye "grusbanking", er fulldemper å anbefale sterkt. Du kan få mye fint brukt i den prisklassen,finnes noen fine på sykkelplassen.no , utfor.com ,terrengsykkel.no og finn.no.. På utfor og terrengsykkel får du sikkert noen spesifikke tips, når du har bestemt deg for hva du vil ha. Endret 4. august 2009 av sykkeliten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå