laia Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Jeg har hatt min Nokia E66 i ett år nå. Generelt er jeg fornøyd med tlf, men jeg har ikke klart å sende Email fra tlf. Jeg finner ikke ut hva som er galt. Jeg har følgende oppsett på Email: ---------------------------Inn----------------Ut Konto-------------------*@online.no-----*@online.no Navn-----------------------------------------XXXX Passord-----------------****--------------**** Server for post---------pop.online.no---smtp.online.no Tilgangspunkt i bruk--spør alltid--------spør alltid Postkassenavn---------online Postkassetype----------POP3 Sikkerhet---------------SSL/TLS-----------SSL/TLS Port---------------------Standard----------Standard Sikker pålogg. (APOP)---Av I tillegg har jeg to sett med tilkoblinger. NWN Internett mfl og OneCall Internett mfl, det siste settet fikk jeg i dag etter å ha forsøkt å laste ned et nytt sett fra OneCall i håp om at dette virker. Jeg har prøvd å fjerne passord på utgående post, sette et fast tilgangspunkt, endre sikkerhet til Start/TLS eller INGEN sikkerhet, men ingenting virker. NB! Jeg klarer å motta Emailer på tlf Er det noen som kan hjelpe meg med dette ville det være veldig fint. Endret 4. august 2009 av laia Lenke til kommentar
vikingjan Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hei ! Kanskje det er slik som det er med ordinær epost at du trenger en server hos mobilselskapet oppgitt som den du sender ut via ? Det er vel ikke online, men Onecall. Jeg har sett et oppsett med smtp.nwn.no som utgående server ... Jeg ser det er flere tråder om samme tema, slik at det er sikkert forbundet med litt vansker å få det til å fungere. M.v.h. Jan M. Jeg har hatt min Nokia E66 i ett år nå. Generelt er jeg fornøyd med tlf, men jeg har ikke klart å sende Email fra tlf. Jeg finner ikke ut hva som er galt. Jeg har følgende oppsett på Email: ---------------------------Inn----------------Ut Konto-------------------*@online.no-----*@online.no Navn-----------------------------------------XXXX Passord-----------------****--------------**** Server for post---------pop.online.no---smtp.online.no Tilgangspunkt i bruk--spør alltid--------spør alltid Postkassenavn---------online Postkassetype----------POP3 Sikkerhet---------------SSL/TLS-----------SSL/TLS Port---------------------Standard----------Standard Sikker pålogg. (APOP)---Av I tillegg har jeg to sett med tilkoblinger. NWN Internett mfl og OneCall Internett mfl, det siste settet fikk jeg i dag etter å ha forsøkt å laste ned et nytt sett fra OneCall i håp om at dette virker. Jeg har prøvd å fjerne passord på utgående post, sette et fast tilgangspunkt, endre sikkerhet til Start/TLS eller INGEN sikkerhet, men ingenting virker. NB! Jeg klarer å motta Emailer på tlf Er det noen som kan hjelpe meg med dette ville det være veldig fint. Lenke til kommentar
sssh Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Har samme mobil selv, og har samme problemet.. Bruker tilsynelatende riktige innstillinger, men epostene blir bare liggende i utboks uten å bli sendt. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
backup Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Har samme mobil selv, og har samme problemet.. Bruker tilsynelatende riktige innstillinger, men epostene blir bare liggende i utboks uten å bli sendt. Noen som har noen tips? Send fra utboksen! Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Med abonnement fra Telenor må dere bruke smtp.telenor.no, med NetCom må dere bruke smtp.netcom.no. Lenke til kommentar
sssh Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Send fra utboksen! Hadde prøvd dette også, glemte å si det. MEN - jeg fant ut av det! Endret utgående port fra 587 til 465. Testa å sette tilbake til port 587 for sikkerhets skyld, at det ikke var noe annet jeg hadde stilt på som gjorde at det plutselig funka. Mitt gamle problem var tilbake, så det var faktisk porten som gjorde det. Konklusjon: Bruk utgående port 465! Endret 29. desember 2009 av sssh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå