SilentNET Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Heisann! Mazda RX-7'n er solgt, og jeg har kjøpt ny bil. Trodde jeg skulle klare å holde meg i alle fall fram til vinteren tok tak med å kjøpe noe nytt, men nopes. Det gikk ikke denne gangen heller. Det nye gliset henter jeg i Molde 6. august, altså førstkommende torsdag. Z4 2,5 Si er det visstnok bare 5 stk registrerte eksemplarer av i Norge i følge BMW importøren. Si (Sport Injection) betyr rett og slett at bilen har en sprekere motor enn det som er vanlig for en Z4 2,5. Vanlig effekt er 192hk for bensin, og 177hk for diesel. Til sammenligning så har den nye 2009 Z4 2,3 sDrive (med 2,5liter motor) "bare" 204hk Tittelen i tråden har vel avslørt det meste allerede, men noen opplysninger skal vi da alltids klare å skrive ned. Bilder av bilen: Merke: BMW Modell: Z4 Årsmodell: 2006 Eksteriør: Sort metallic med elektrisk sort stofftak. Bilen har klargjøring for hardtopp, og denne medfølger i tilfelle vinteren blir slem. Hardtoppen er også sort metallic. Interiør: 2 farget skinn i seter og interiør/dashbord forøvrig. Sort + rødt skinn. Motor: 2,5liter I6 motor med 220hk (Si utgave) Gir: 6 trinns manuell girkasse Utstyr: * Lasteholdere/skistativ (med vanntett oppbevaringskasse) til å ha på bagasjelokket ved behov. * Lettmet. felg sommer * Lettmet. felg vinter * Metallic lakk * Parkeringsensor bak * Xenonlys på nær og fjernlys * Automatisk air Condition * Cruisekontroll * Elektriske speil * El.vinduer * Farget glass med grønn stripe i topp * Handsfree opplegg med bluetooth og original telefon * Kjørecomputer * Midtarmlene * Multifunksjonsratt i skinn * Fullt navigasjonssystem * Oppvarmede seter * Radio/CD * Regnsensor * Sentrallås * Servostyring * Skinninteriør (individual pakke med sort og rødt skinn med bedre kvalitet enn originalt) * Sportsseter * ABS-bremser * Airbag foran * Alarm * Antiskrens * Antispinn * Diff.sperre * Sideairbager * Startsperre * Stålbjelker Kmstand: 79 000km. Bilen er kjøpt ny i Norge, og har hatt 1 eier før meg. Utstyrslisten skal jeg skrive penere senere i dag. Bilder kommer etter at bilen er hentet hjem, førstkommende torsdag. Blir uvant å kjøre bil med rattet på venstre side igjen, men det går nok bra EDIT: Det som er gjort siden sist er å la bilen få en skikkelig bilpleiebehandling. Takk til Bjørnar Eresvik som tok den jobben. Bjørnar brukte 5-6 dager på vasking, polering, voksing, behandling av stofftak, pussing av eksos, vask i motorrommet etc. Hvis noen allikevel ser flekker eller striper på noen av bildene så er det ting som har kommet i mellomtiden. Det begynner å bli noen uker siden Bjørnar gjorde jobben I tillegg så har bilen fått opplakkerte sideskjørt og pusset bort en flekk på den ene døren (noen var uheldig ved åpning av døren, og kom borti en stolpe). Forøvrig tusen takk til vedkommende som kjørte på bilen min og skrapet opp bakskjermen! Denne er også pusset ned og lakkert på nytt. Gutta (og jenta!) på Strand Autolakk her i Kristiansund har gjort en fantastisk jobb med bilen. Selv var jeg og slikket sol på Kreta mens bilen sto på Strand. Bilen har fått lakkert festene til kofferten som kan settes på bak i fall man trenger noe mer bagasjeplass. Disse var sølvgrå tidligere, og er nå blitt sort som resten av bilen. Endret 2. juli 2010 av SilentNET Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Noen planer for den? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Noen planer for den? Signere kontrakten og kjøre bilen hjem, hehe Nei, jeg vet ikke jeg. Det meste er ganske bra som det er. Største stereoanlegget, største navigasjonspakken, sports alt mulig rart (seter, ratt, understell osv). Mulig jeg sjekker muligheten for å få noe grommere eksos på den eventuelt. Om det finnes noe styling produsenter som lager skikkelig og ikke minst godkjente eksospakker. Får høre hvordan lyden er originalt først. Lenke til kommentar
crea Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Gratulerer med bil Kan tenke meg at det blir et par søvnløse netter før den står trygt i garasjen. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Gratulerer med bil Kan tenke meg at det blir et par søvnløse netter før den står trygt i garasjen. Takk! Jeg klarer et par søvnløse netter. Det var mye verre når jeg ventet 3-4 måneder for å få RX-7'n som var på vei fra Japan med båt Men ja, det er alltid godt å få bilen "hjem". Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Da står bilen på plassen sin Kjørt ca 20 mil med den i dag. Halve langkjøring og halve bykjøring. Den er helt fantastisk å kjøre. Ubeskrivelig! Nå må jeg bare få tid til å vaske den skikkelig, så blir dette veldig bra Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Meget pen bil du har kjøpt, flytter seg greit nok også. Men hvor er bildene etter vaskerunden? Grommere eksos kan sikkert være litt morro, lyden er jo halve opplevelsen. Må få skaffet noe som brummer godt og får frem sekserlyden. Eisemann og Scorpion er merker du kan sjekke ut. Har ikke undersøkt om de lager til akkurat din bil, men de lager iallefall gode eksosanlegg til andre bmw'er. Har scorpion selv, og det brummer fint på vanlig kjøring og brøler kraftig ved mye pådrag, samtidig som sekserlyden kommer hylende frem når turtallet stiger, morro. Nesten blitt en vane å dempe lyden fra anlegget på aksfeltet da jeg ikke vil gå glipp av lyden. Endret 14. august 2009 av Brian Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Mektig pen bil! Jeg har alltid likt Z4, selv om den er meget omdiskutert, i likhet med alt annet hr. Bangle tok på. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Meget pen bil du har kjøpt, flytter seg greit nok også. Men hvor er bildene etter vaskerunden? Grommere eksos kan sikkert være litt morro, lyden er jo halve opplevelsen. Må få skaffet noe som brummer godt og får frem sekserlyden. Eisemann og Scorpion er merker du kan sjekke ut. Har ikke undersøkt om de lager til akkurat din bil, men de lager iallefall gode eksosanlegg til andre bmw'er. Har scorpion selv, og det brummer fint på vanlig kjøring og brøler kraftig ved mye pådrag, samtidig som sekserlyden kommer hylende frem når turtallet stiger, morro. Nesten blitt en vane å dempe lyden fra anlegget på aksfeltet da jeg ikke vil gå glipp av lyden. Været ble så dårlig, så ble ikke noe av de bildene foreløpig Det har regnet som besatt. Typisk det når jeg kjøper roadster :/ Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Da er det lagt inn bilder i førstetråden etter at jeg fikk vasket skikkelig i dag Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Kanskje laste opp bildene til ImageShack.us, og lage thumbnails. Ble litt store de bildene Birger Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Kanskje laste opp bildene til ImageShack.us, og lage thumbnails. Ble litt store de bildene Birger Forumet reduserer jo størrelsen automatisk, så ser i grunn ikke noe behov for det. Eller er det andre nettlesere etc som bare viser bildet med "korrekt" størrelse? Får se om jeg lager meg noe thumbs i ettermiddag, også bytter ut bildene. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Bildene som ligger i spoiler blir ikke redusert, dessuten tar det meget lang tid å laste bildene selv om de ikke ligger i spoiler, siden de blir lastet i full størrelse og deretter forminsket. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Det tar evigheter å laste bildene. Birger Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Da ser jeg at bildene er blitt borte.. Sikkert ved en eller annen oppgradering av forumet. Jeg driver å laster opp nye bilder nå. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Da er bilen solgt. Ny bil er kjøpt inn. Denne gangen ble det japse igjen. *trommevirvel* Nopes, ingen får vite noe enda Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hvorfor solgte du? Men det var jo en bmw, det sier jo det meste.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Stengt etter ønske fra trådstarter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg