Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

problemer med å retunere ett produkt, garanti ?


nocturno_culto

Anbefalte innlegg

Hei

 

Saken gjelder en reklamasjon på en cdi boks på en trial ( motorsykkel ) som har gått i stykker

 

Historien: Jeg kjøpte en cdi boks, en boks som styrer tenningen på motoren, for noen uker siden. Når jeg fikk den, startet sykkelen og svev fint. Men ettersom været har vert helt pyton, har jeg ikke kjørt noe sykkel. Her den ene dagen var det fint vær å jeg benyttet meg av det og kjørte ca 4 timer. Så var det ett par dager med dritt vær så ble det pent igjenn. Så jeg tok fremm sykkelen og startet den, å lot den svive for seg selv får å varme den opp. Når den ble varm skulle jeg gi gass så døde den helt ut. For å gjøre historien litt kortere så har jeg gått data og elektronikk, så jeg målte rundt forbi, å fant ut at cdi boksen var deffekt.

 

Så til problemet: Selgeren av boksen sier at de ikke kjører noe slags form for garanti på elektronikk deler, å de er ikke villige til å ta min i retur også sende meg en ny en. men så sa jeg at jeg ikke hatt fått noe skriftlig eller muntlig opplysning om disse spesielle unntakene de har fått. jeg spurte om jeg kunne få se disse tillatelse om å kjøre slike spesielle unntak på deres produkter. da fikk jeg til svar at det hadde de heller ikke, men de skrev det på giroen ( at elektronikk deler taes ikke i retur ). noe som ikke står på min hvertfall. Det hele endte meg at jeg fikk bedskjed om å sette en advokat på saken pga selgeren gadd ikke snakke mer med meg.

 

Så hva nå ?

 

kan det være at selgeren bare prøver seg? noen tips å få ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garanti og reklamasjonsrett er to forkjellige ting. Garanti er frivillig fra produsentens/salgstedets side. Reklamasjon er regulert via Forbrukerkjøpsloven (ved salg til bedrift gjelder den vanlige kjøpsloven). Dermed kan utsagnet "Selgeren av boksen sier at de ikke kjører noe slags form for garanti på elektronikk deler" være riktig.

 

Men; din reklamsjonsrett er i behold. Så du kan reklamere for produksjonsfeil.

Lenke til kommentar
Garanti og reklamasjonsrett er to forkjellige ting. Garanti er frivillig fra produsentens/salgstedets side. Reklamasjon er regulert via Forbrukerkjøpsloven (ved salg til bedrift gjelder den vanlige kjøpsloven). Dermed kan utsagnet "Selgeren av boksen sier at de ikke kjører noe slags form for garanti på elektronikk deler" være riktig.

 

Men; din reklamsjonsrett er i behold. Så du kan reklamere for produksjonsfeil.

 

 

Men de nekter jo også sende meg en ny boks, hvordan blir dette, går de ikke imot norsk lov. siden du sier min reklamsjonsrett er i behold?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...