ThaBeast Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 hei. sleit litt med og finne en passende topic tittel, men her kommer problemet ihvertfall på hovedkortet mitt har jeg 6 S-ata tilkoblinger. jeg har kjøpt meg et nytt skjermkort, et Nvidia Geforce Gtx 275, og det var mye større en jeg trodde. så det dekker 3 av s-ata tilkoblingene mine, så jeg får bare brukt 3 harddisker eller 2 harddisker og en CD-rom. jeg fikk også en 500Gb harddisk til bursdag nydelig som jeg vil koble til. så det store spørsmålet er: hvordan får jeg koblet til 4 harddisker på 3 s-ata kontakter? finnes det en kabel som ser slikt ut? en sjøtekontakt på en måte? takker for svar MVH: TB Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Det kan kun kobles til en SATA-harddisk pr signalkabel. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Du kan muligens bruke en vinklet SATA-kontakt - som f.eks. denne - men det kommer vel an på hvor mye plass det er, hvilken vei kontakten er vinklet, osv. (Det er jo for dumt om den vinklede kontaken skulle dekke over en av SATA-kontaktene du kan bruke nå; da er du like langt.) Lenke til kommentar
G Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Du har fått svar ser jeg. Og jeg kan bekrefte at de er riktige. Forslag: Hva om du kjøper deg ett eksternt kabinett for den ene S-ATA harddisken din. Så kan du jo koble den på en ledig USB-kontakt om du måtte ha en ledig slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå