Louigi Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg skal lage et script som skal slå av pcen etter en viss tid, og avbryte hvis en knapp er trykka. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Ja,men skal du ha knapper blir det ikke batch. Sender med et bilde av noe slengte sammen for gøy. Slider der en kan velge sek til shutdown og en knapp til og avbryte. Lager "exe" og poster kildekoden viss du er interessert. Laget i python. Endret 6. august 2009 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Åpne to notepad vinduer.. I det første skriver du, shutdown -t 120 Når jeg skriver 120 dvs om 120 sekund slår den pcen av. Om du vil at dette skal kjøre et bestemt klokkeslett legger du den inn i event log / event viewer... (finnes via start menyen) I stopp scriptet skriver du shutdown -a Begge lagrer du som .bat filer... Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Takk for svar, men tenkte mer en batch fil som er sånn at den starter den shutdown kommandoen, og eventuelt "trykk en tast for å fortsette..." eller noe for å avbryte. Tenkte meg noe sånt, bare en bedre måte enn å skrive at man må trykke i den svarte ryta og så skrive nei... Sånn at cmd vinduet får fokus i steden for shutdown tingen... hvis dere skjønner @echo off shutdown -s -t 60 SET focus SET Choice= SET /P Choice=Datamaskinen slås av etter 1 minutt. For å avbryte, trykk på dette vinduet, skriv "nei", og trykk "enter". IF %Choice% equ nei goto :nrto IF NOT %Choice% equ nei goto :exit :nrto shutdown -a :exit exit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå