hansi94 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 For et par uker siden kjøpte jeg en Thunder Tiger nitrobil med en "21" motor. Den er kjørt inn, men når jeg gir på etter den har gått på tomgang kveles den! Vi har prøvd alle muligheter, og har god forståelse av hvordan motoren skal innstilles. Det spyttes også Masse blå røyk ut. Er dette vanlig på nitromotorer? Jeg er veldig taknemmelig hvis noen kan svare på dette spørsmålet. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Her er det veldig mye som kan være feil... anbefaler deg om å lese denne: http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=15520 eventuelt denne, som omfatter mye mer - men er på engelsk: http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road...ning-bible.html Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Det skal komme mye eksos ut når du gir full gass. Regner med du har sjekket slangen fra potta til tanken? er det fullt av rusk i filteret i tanken? Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Masse blå røyk kan jo tyde på for feit blanding kanskje...? Sjekket tennpluggen? Det er jo forskjellige verdier på pluggene etter hvor varme og kalde de er, er det lenge siden sist du kjørte eller var været veldig annerledes? Nitromotorene på denne størrelsen er veldig følsomme for alt mulig. Lenke til kommentar
hansi94 Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 jeg lurer på om det kan være forgasseren jeg. uansett hvor mye jeg skrur på luftskruen skjer det ingen ting. jeg har prøvd å klemme igjen bensin slangen, men den skriker uansett hvor mye jeg skur på luftmengden. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Kan det være at den suger falskluft? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Velkommen til nitroverdenen! Luftfilteret ditt fungerer skikkelig. Det er ikke fullt av støv så motoren ikke får nok luft ved pådrag? Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Velkommen til nitroverdenen! Luftfilteret ditt fungerer skikkelig. Det er ikke fullt av støv så motoren ikke får nok luft ved pådrag? Var inne på tanken, men av en eller annen grunn tok jeg det som en selvfølge at dette var i orden ellers skulle jeg foreslått det :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå