EinarEriksen Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Apple har bannlyst programmet Google Voice fra Iphone. Nå vil amerikanske myndigheter vite hvorfor. Les mer Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Håper de blir tvunget til å måtte tillate både dupliserende programmer og Google sin IP-telefoni. Men teksten sier at det finnes andre IP-telefoner på Apple-store, hva er egentlig forbrukeren sitt problem med dette? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Tja, diskriminering er ikke lov. At noen program fikk inpass fordi de ikke var like kjente i forskjell fra google er poenget. Dessuten er VOIP sitt. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg prøvde og ringe fra Skype over mobilnettet her om dagen...det hadde de også sperret for. Nei ære være vernet operatørene og tellerskrittene... Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg øyner forresten en liiten sjanse for at dette kanskje kan bidra til at Apple må godkjenne Spotify appen. Jeg krysser fingrene.... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 tingen med google voice er at den er mer den voip. det er mer som en slags privat sentral, hvor en kan koble flere forskjellige telefonnummer bak ett nummer levert av google, og route samtaler og sms til disse ut fra hvem som ringer, når det ringes osv. Tror også den har telefonsvar og sms logg. strengt tatt så kan en faktisk ikke bruke google voice som voip direkte, men en kan benytte gizmo som ett av nummerene bak voice nummeret. det jeg tror at&t muligens har knurret på er at en kan få google voice til å sette opp en samtale ved at den ringer deg tilbake. Altså at en kan via nettsiden eller lignende slå inn nummeret en ønsker å ringe til, og så vil systemet først ringe din telefon, for så å ringe andre enden. problemet for operatøren er vel at innkommende samtaler ikke kan regnes som brukte ringeminutter (med mindre jeg har amerikanske priser totalt på viddene, jeg kjenner til at dem regner mottatte sms inn under sms bruk for eksempel), noe som gjør at kunden kan slippe unna med ett billigere abonnement som gir færre ringeminutter. så om en kan fyre opp ett grensesnitt på telefonen som ligner til forveksling på en vanlig telefon, taste nummeret en er ute etter og få en innkommende samtale etter en minimal datautveksling med google voice serveren, så vil det være solid vinning for bruker... Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 problemet for operatøren er vel at innkommende samtaler ikke kan regnes som brukte ringeminutter (med mindre jeg har amerikanske priser totalt på viddene, jeg kjenner til at dem regner mottatte sms inn under sms bruk for eksempel), noe som gjør at kunden kan slippe unna med ett billigere abonnement som gir færre ringeminutter. I USA er man så heldig at man bruker ringeminutter for innkommende samtaler også, attpåtil med minutt-taksering Håper inderlig dette fører til at Apple ikke får lov til å misbruke sin makt på denne måten, uavhengig av hva operatørene vil eller ikke vil. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Det kunne vært nevnt i artikkelen at dette brevet til Apple er sendt i forbindelse med at FCC gransker de store mobiloperatørene i USA, bl.a AT&T. Brevene til Apple og Google er altså kun et ledd i en større undersøkelse om konkurransevilkårene i mobilindustrien, og tar i den forbindelse også opp eksklusivitetsavtaler for store enkeltoperatører i USA, for telefoner som iPhone, Palm Pre og HTC-telefoner med Android. Her blir det da også snakk om hvordan disse operatørbindingene påvirker telefonprodusentene, og eventuelt legger føringer som hindrer fri konkurranse på flere områder. "The petition raised concerns that deals such as Apple's with AT&T, Google's Android phone on T-Mobile's network and Palm's new handset deal with Sprint Nextel unfairly hurt smaller carriers that are unable to strike deals to provide the most desired smartphones on their networks." http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...9061803814.html Artiklene i amobil blir litt for ofte litt for tabloide etter min smak, når man ikke makter å sette slike saker inn i en riktig kontekst! Lenke til kommentar
anbar Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 hm, meget bra at google gir konkurranse til skype! Håper programmet dukker opp på android market og i europa! Da blir det billigere calls Lenke til kommentar
anonymous Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Du finner Google Voice i Cydia Endret 5. august 2009 av anonymous Lenke til kommentar
anbar Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 hva er cydia? jeg fikk invite til google voice, men så fant den ut kontoen min var norsk... den gang ei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg