Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Legevakten diskriminerer menn

Gjest Doormat

Anbefalte innlegg

Gjest Doormat

Ha opplevd det selv, og har jeg fått det bekreftet av andre.

Legevakten avviser menn selv om de nesten ikke kan stå på bena, mens det viser seg at kjerringer sitter og skravler og spøter på venteværelset uten å feile noe akutt.

Min venn kunne ikke reise seg opp lenger og gå på grunn av smerter i rygg. Han ble avvist hos legevakt når fastlegen hadde ferie.

En annen kom innom og fant ham på gulvet og fikk omtrent sjokk. Han ringte legevaktenog forlangte å få kjøre ham bort.

På tross av fortsatt negativt svar, tak han ham med seg til legevakten. Først da de så hvor dårlig han var, ble de nervøse og bøyet av.

På venteværelset satt som nevnt en gruppe kvinner og skarvlet sammen, som uten problemer hadde fått time hos legevakten.

Jeg har opplevd lignende selv. Hva er galt, hvorfor gjør de sånn? Dette gjelder Karmøy legevakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler ekstremt sterkt på at det har med kjønn å gjøre, men heller med problemets art.

Ryggsmerter er skjelden akutt, og gir skjelden alvorlige komplikasjoner om en må gå med disse til neste dag.

Hva som plaget/ feilte damene på venteværelset vet ikke jeg, og neppe du heller.

Det lar seg derfor vanskelig sammenlignes med den håpløse ryggen.

Dersom du mener at dette er noe som danner grunnlag for klage/ gransking, ta kontakt med kommunelegen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...