Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc vil ikke starte (Bote).

Anbefalte innlegg

Har nettopp investert i komplett nytt utstyr. Problemet er at jeg ikke får maskinen opp å gå. Maskinen starter, alle vifter går, men skjermen forblir sort, og maskinen "boter" ikke. Kommer ikke frem til BIOS. Har forsøkt å feilsøke gjennom å Legger til/fjerne en og en komponent uten å ha kommet noe lenger. Har levert inn hovedkort og prosessor til forhandler, og de har testet dette uten å finne noe galt der. Noen der ute som har noen gode råd om hva som evt kan være feil, eller tips om hva jeg bør gjøre nå??? Komponentene som er benyttet er som følgende:

-ASUS P6T DELUXE V2 LGA1366, X58, Socket-1366

-INTEL CORE I7-920 2.66G 8M LGA1366

-ANTEC NINE HUNDRED-II EU GAMER CASE

-ASUS GEFORCE GTX285 TOP HTDI 1GD3 1G GDDR3

-WESTERN DIGITAL 1000 GIGABYTE(1TB)

-THERMALTAKE 850W ToughPower ATX

-OCZ TECH Platinum 6GB Kit 3x2GB DDR3 PC3-12800

Håper noen der ute har noen gode tips/ideer som kan være til hjelp !!!

Endret av Fireballs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reset CMOS /BIOS. Hadde identisk feilbeskrivelse som deg. tror dette er et spesielt problem ved asus-hovedkort. Resetting av CMOS gjøres ulikt på forskjellige hovedkort så les manualen for hvordan dette gjøres hos deg.

Hvis dette fungerer, men samme feil oppstår ved neste oppstart må du gjøre følgende:

1)Reset cmos pånytt

2) Flash bios ved neste oppstart. (manualen)

Lenke til kommentar
Hvor mye erfaring har du med å bygge maskiner selv? Alt er koblet i av kabler? Avstandsskruer til hovedkortet er brukt? Ekstra strøm til grafikkortet osv..?

Hei, jo da, jeg hadde med en meger erfaren pc bygger da jeg satte sammen maskinen, samt at en annen har sett over oppsettet. Avstandsskruer er brukt, alle kabler sitter der de skal sitte ifølge mine hjelpere,vi har gått over og koblet alle kabler på nytt flere ganger, men skjermen forblir fremdeles sort. Vi kommer ikke inn i BIOS. Så jeg er litt rådvill for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Reset CMOS /BIOS. Hadde identisk feilbeskrivelse som deg. tror dette er et spesielt problem ved asus-hovedkort. Resetting av CMOS gjøres ulikt på forskjellige hovedkort så les manualen for hvordan dette gjøres hos deg.

Hvis dette fungerer, men samme feil oppstår ved neste oppstart må du gjøre følgende:

1)Reset cmos pånytt

Hei, takk for tipset, skal prøve å finne frem i manualen, og prøve det du beskriver. Skriver en tilbakemelding når dette er prøvd.

Lenke til kommentar

1)Reset cmos pånytt

Hei, takk for tipset, skal prøve å finne frem i manualen, og prøve det du beskriver. Skriver en tilbakemelding når dette er prøvd.

Har forsøkt å resete CMOS, uten at dette førte meg noe nærmere en løsning ser det ut som, fremdeles sort skjerm, kommer ikke inn i BIOS !!! Pratet med butikken hvor utstyret er kjøpt i dag, det eneste de kunne foreslå var å forsøke å sette i et annet grafikk kort for å se om dette kunne hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...