Gå til innhold

"LØST"Klonet HD å mistet 130GIG Hjelp.. ?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle klone min gamle hd120gig ide til en ny 250gig e-sata.

Har klonet før uten problemer, men denne gangen gikk det galt.

250 gigen vises nå som 120 gig.

Har søkt litt rundt på nettet å det ser ut som det ikke bare er å formatere disken for å få tilbake de 250 gigene, kompliserte greier virker det som.

Noen med erfaring som kan hjelpe meg ut litt her.

Pleier å fikse ting med å lese meg fram til det, men denne tok kaka! Kansje det er enklere en jeg tror.

Takker for svar!

Endret av GizmoPower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk i Diskmanagement om det er en utildelt del av harddisken.

(Les også sticky under Lagringsmedier [hvor tråden skulle vært postet] om begrensninger i størrelse på harddiskpartisjoner ved bruk av XP uten servicepack).

Takker for svar.

jeg bruker foresten Windows7

Lenke til kommentar

Med Win7 Disk Management skal du vel greit kunne endre størrelsen på en diskpartisjon fra 120GB til 250GB - uten å miste data, tror jeg. (Men sjekk det først.)

Hvis du fortsatt har den gamle disken liggende, så har du jo en "backup" der.

Alternativt (til Disk Mgmt.) kan du jo bruke en "Partition Manager" som du booter fra CD. Det ligger en (eller flere?) på The Ultimate Boot CD, f.eks.

Eller prøv EASEUS Partition Master.

(Støtter XP & Vista, men det står ingenting om Seven. Tipper det ikke er noe problem.)

Lenke til kommentar
Med Win7 Disk Management skal du vel greit kunne endre størrelsen på en diskpartisjon fra 120GB til 250GB - uten å miste data, tror jeg. (Men sjekk det først.)

Hvis du fortsatt har den gamle disken liggende, så har du jo en "backup" der.

Alternativt (til Disk Mgmt.) kan du jo bruke en "Partition Manager" som du booter fra CD. Det ligger en (eller flere?) på The Ultimate Boot CD, f.eks.

Eller prøv EASEUS Partition Master.

(Støtter XP & Vista, men det står ingenting om Seven. Tipper det ikke er noe problem.)

Har "Ultimate boot cd" vil den fungere til dette?

Lenke til kommentar

Jeg er plutselig ikke like sikker lenger ...

Ranish Partition Manager (som ligger på CD'en) fungerer fint på WinXP, men jeg har aldri brukt den på Vista og Seven ... Den begynner å bli noen år gammel også ...

1. Sjekk først om Disk Management i Win7 kan gjøre jobben. Det er mulig at du ikke får lov til å endre størrelsen på systempartisjonen (C:), så hvis det er det du ønsker, så er det mulig at Disk Management ikke er løsningen. Sjekk Help-systemet i Win7.

2. Bruk evt. Easeus Partition Master. Den skal kunne gjøre jobben i følge denne oppskriften.

Lenke til kommentar

Jeg er plutselig ikke like sikker lenger ...

Ranish Partition Manager (som ligger på CD'en) fungerer fint på WinXP, men jeg har aldri brukt den på Vista og Seven ... Den begynner å bli noen år gammel også ...

1. Sjekk først om Disk Management i Win7 kan gjøre jobben. Det er mulig at du ikke får lov til å endre størrelsen på systempartisjonen (C:), så hvis det er det du ønsker, så er det mulig at Disk Management ikke er løsningen. Sjekk Help-systemet i Win7.

2. Bruk evt. Easeus Partition Master. Den skal kunne gjøre jobben i følge denne oppskriften.

Takker igjen for tips. Skal prøve etter jobb! Kommer tilbake om det løser seg eller ikke :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...