VroD01 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Hei! Nå har sikkert dette blitt spurt om før, og jeg kan kanskje like greit begynne med å unnskylde for det. Pcen er 3-4 år gammel og brukes til spill, bildebehandling osv.. Den har fått bluescreen eit par ganger siste åra, og feilen skal ligge i minnet. Nå i eit par måneder har det hent at pcen plutselig fryser når den har vært pålogga i 5 minutter, eller i hverste fall i det den gjør seg ferdig med oppstart av alle programma. Det har også vært vanlig at det ved power-on kommer uleselig skjermbilde under POST-sekvensen og at det som hjelper er å slå av strømmen og prøve på nytt. I går og i dag er det litt annerledes. Som regel, når jeg slår på strømmen, starter ikke POST og ei heller høres ikke den gode pipelyden. Lar jeg det gå et halvt minutt til jeg forsøker å starte pcen igjen, så kan jeg være så heldig at POST iverksettes, pålogging i windows kan gjennomføres og det meste ser greit ut. Men, så fryser pcen seg helt og skjermbildet ser ut som en print screen. Jeg får faktisk være lengst pålogga dersom jeg starter BF2 under påloggina. Da kan jeg spille i 2-3 minutter før pcen fryser seg, vel og merke de gangene pcen gidder å starte POST i utgangspunktet. Mine 4 minnebrikker er testa 2 og 2, men pcen er fortsatt like forbanna vanskelig. Har vurdert å flytte litt på BIOS-jumperen, men kunne godt tenkt meg andres oppinion her. I mellomtida er ny pc bestillt så jeg får fred til å gjøre det jeg skal, eller vill Endret 4. august 2009 av VroD01 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Kan det være et varmeproblem? Sjekk for støv (rengjør kjøleribber m.m.). Lenke til kommentar
VroD01 Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Vel, det er ikke utenkelig at pcen har bruk for en liten rengjøring..igjen, men skulle tro det tok mer en et halvt minutt før den gikk varm. Skader uansett ikke. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 1,5 minutt med full load og clogga vifter/kjølere er nok det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå