Gå til innhold

Tilsendt kamera uten og ha bestilt noen ting

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for en uke siden tilsendt ett Panasonic LUMIX DMC-LX3 fra en fotobutikk.

Først tenkte jeg jess nytt kamera. Så åpnet jeg og ser at det står bestilt av en mann i Oslo. Tenkte det var synn for han og ikke få kameraet sitt og det blir jo uansett sport tilbake til meg. Så jeg ringer til fotobutikken og sier i fra at jeg har fått ett kamera men ikke bestilt noe. Han virker overasket men lurer på om jeg kan sende det i retur, han sendte meg en konvolutt med retur seddel.

Jeg føler jeg har gjort en god gjerning, det er tross alt ett dyrt kamera.

Burde jeg forvente en takk eller er det vanlig folkesikk og sende ett kamera til 3899,- i retur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er med andre, men personlig så synes jeg det er vanlig folkeskikk å si ifra om slike ting. Noen ville nok bare tatt kamera og late som ingening, men hva hvis de hadde vært personen som egentlig skulle ha kamera?

Hvis fotobutikken er litt hyggelige så kanskje du får en liten gave fra de, men de burde iallefall takke deg for dette.

Synes du gjorde det riktige, jeg. Og godt å se at det det fortsatt finnes ærlige mennesker.

Lenke til kommentar

Tenk deg selv hvis du hadde drevet butikken eller vært personen som ikke fikk kamera sitt.

Kunden hadde nok fått nytt kamera uansett, men det hadde vært mer ekstraarbeide og ikke minst lenger tid å vente.

Men som sagt så synes jeg butikken burde takke deg på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Har ennå ikke hørt ett takk fra fotobutikken som sendte meg kamera som jeg returnerte.

Tror nok ikke jeg hører noe siden de ikke har tatt seg bryet med og ringe meg eller sende en mail. Jeg ringte de faktisk så fort som 5 min etter jeg hadde hentet pakken på posten for og si i fra om feil sendingen.

Får håpe han som skulle ha kamera har fått det nå i hvertfall. :yes:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en takk for brydderiet jeg hadde med returen av kameraet :thumbup:

"Vi vil takke for at du returnerte det feilsendte kamera du mottok i posten.

Samtidig så ønsker vi å tilby deg et filter som takk for ærligheten.

Trenger du et polariseringsfilter eller uv filter så bare send oss diameteret på filteret du ønsker så sender vi 1 stk filter til deg."

Lenke til kommentar
Da har jeg fått en takk for brydderiet jeg hadde med returen av kameraet :thumbup:

"Vi vil takke for at du returnerte det feilsendte kamera du mottok i posten.

Samtidig så ønsker vi å tilby deg et filter som takk for ærligheten.

Trenger du et polariseringsfilter eller uv filter så bare send oss diameteret på filteret du ønsker så sender vi 1 stk filter til deg."

Skaff deg et polariseringsfilter du :)

Lenke til kommentar

Minner litt om en historie som hendte meg for en tid tilbake:

Hadde bestillt 2 sykkeldekk i en forretning for henting i butikk.  Da jeg kom til butikken kjente de ikke til ordningen i det hele tatt (kjedebutikk). Så jeg bare tok to dekk i butikken gikk til kassa å betalte (glad og fornøyd, de hadde jo dekkene inne).  Etter et par dager kom det en pakke til meg fra nevnte kjede, inneholdene 2 dekk m. faktura.  Etter mye om og men så greide jeg å få butikken til å skjønne at jeg ville ha en returlapp for disse dekkene som jeg aldri hadde bestillt levert hjem, returnerte dekkene uten å betale fakturaen (sa at det ikke var aktuellt da jeg ikke hadde bestillt dekkene for levering).  Så etter ytterligere noe tid fikk jeg en mail fra butikken hvor de lurte på hvilken konto jeg ville ha pengene for de returnerte dekke inn på (orginalfaktura ble sendt tilbake sammen med dekkene). Store spørsmålet nå er : hva gjorde jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...