Gå til innhold

Chrome får synkronisering

Anbefalte innlegg

Pricks skrev:
Opera er allerede en faktor å regne med. Ikke bare har Opera definert hvordan en moderne browser skal fungere, med innebygget søk, popup-blokkering, speed dial, MDI, osv., men den er også den dominante mobilbrowseren.

Hvorfor er det da så få som bruker Opera (på PC), relativt sett?

Hvis Firefox stadig har "kommet etter" Opera, hvorfor har Firefox så mange flere brukere?

Hvis Opera har et bedre produkt, er det noe med markedsføringen det er feil med?

Det er dette jeg lurer på, og det er ingen som gir meg svar.

(At Opera er store på mobiltelefoner er det vel ingen som bestrider).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  nebrewfoz skrev:
Hvorfor er det da så få som bruker Opera (på PC), relativt sett?
Fordi markedet ikke fungerer, en dominerende aktør bruker sin posisjon til å hindre andre kommersielle aktører tilgang.
  Sitat
Hvis Firefox stadig har "kommet etter" Opera, hvorfor har Firefox så mange flere brukere?
Fordi Firefox har et community.
  Sitat
Hvis Opera har et bedre produkt, er det noe med markedsføringen det er feil med?
Nei, det er markedet som ikke fungere og trenger regulering.
  Sitat
Dette har blitt besvart utallige ganger i tråder du selv har vært aktiv i, og hvor du har gitt MS uforbeholden støtte. Hvorfor velger du å fortsette provokasjonene? Er det for å se om du kan piske opp stemningen?
Lenke til kommentar
  Del skrev:
  Sitat
Dette har blitt besvart utallige ganger i tråder du selv har vært aktiv i, og hvor du har gitt MS uforbeholden støtte. Hvorfor velger du å fortsette provokasjonene? Er det for å se om du kan piske opp stemningen?

Jeg tilstår gjerne at jeg bruker Windows OS - jeg anser det ikke en gang for å være en forbrytelse -, og jeg bruker også IE8 der dette er nødvendig (pga enkelte websiders valg), men jeg bruker faktisk Firefox og Chrome mer enn IE8, så denne "uforbeholdne støtten til Microsoft" er nok ikke så uforbeholden som du skal ha det til.

At enkelte føler seg provosert når det stilles spørsmål ved kvaliteten til Operas markedsføring, det kan jeg leve godt med. Å kalle det "å piske opp stemningen" sier litt om Opera-fansen ...

Lenke til kommentar

Thor.: Opera har jo desperat drevet og rekruttert folk i mange år. De klarer ikke å ansette nok folk til å dekke etterspørselen.

nebrewfoz skrev:
Kan du definere "fokuserer omtrent ensidig" ?

De sjekker omtrent kun trafikk fra USA.

Sitat
Og hva en en link til "de reelle tallene" ?

De reelle tallene er at Opera rapporterte over 40 millioner brukere i begynnelsen av året. Samtidig rapporterte Internet World Stats ca. 1,4 milliarder PC-brukere på nettet. 40+ millioner er ca. 3% av ca. 1,4 milliarder. StatCounter har rapportert rundt 3% for Opera, noe som viser at den er mye mer nøyaktig enn de andre. Men all "global" statistikk er i utgangspunktet ubrukelig, da variablene er for store og de ikke har et representativt utvalg.

Sitat
Ikke det at noe du gjør ser ut til å gi meg mer lyst til å gi Opera nok en sjanse ...

Det nytter selvsagt ikke å konvertere Opera-hatere. Men man kan avsløre FUDen deres.

nebrewfoz skrev:

Dette har Mozilla forklart selv i forbindelse med saken mot Microsoft i EU:

"When the only real competition comes from a not for profit open source organization that depends on volunteers for almost half of its work product and nearly all of its marketing and distribution, while more than half a dozen other "traditional" browser vendors with better than I.E. products have had near-zero success encroaching on Microsoft I.E.'s dominance, there's a demonstrable tilt to the playing field. That tilt comes with the distribution channel - default status for the OS bundled Web browser."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...