Gå til innhold

Reperasjon av metallfester i en plastbåt?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Festene som bl.a holdt en sitteplate på min Pioner 325 skulle gjerne ha blitt fikset. Ser at det er metall i plasten der festene var før, men hvordan får jeg festet en ny plate til båten, uten at det blir noe lekasje?

 

Noen som har erfaring?

 

Mvh

 

Jostein

Endret av Victorino
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Er det nye tofter du skal lage? Jeg har en Pioner 8 som jeg fikk av en kjenning, den manglet tofter, men disse laget jeg selv av tre. Ble nesten like bra som plastsitteplater.

Båten hadde også ett lite hull i dekket som gjorde at båten tok inn vann. Dette fikset jeg med en varmepisol og sveisetråd for Pionerbåter. Denne sveisetråden fåes bl.a. kjøpt der de selger Pionerjoller.

 

Har du metallfestene til sitteplatene da? Hvis ikke spørr der de selger dem. Går utifra at festene skrues inn med galvaniserte eller syrefaste skruer. Eventuellt kan du jo i tillegg bruke den sveisetråden for Pionerbåter.

 

Knut

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er sitteplate som skal festes til selve båten. Den er plassert rett foran styrekonsollen og har to fester på hver side. Disse ser ut til å ha brukket av i sin tid, og det er mye av metallet som sitter fast i båten. Ikke lett å forklare, og har ikke bilder tilgjengelig her. Men det må vel være noen som har erfart lignende før? Skulle iallefall likt å visst hvordan man får festa plata igjen. Noen Reodor Felgen løsninger??

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...