Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

3d Master Hard Disc Error når jeg starter pcen. Hjelp ?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en rundt 4 måneder gammel pc som er bygget på komplett.no. Men for ca 2 måneder siden begynte jeg å få problemer med den. Den bare klikket sånn uten videre å når jeg restarta den kom det opp enten "No Boot File Recived" eller " Disc Read Error Occured".

Men igår begynte det igjen. Jeg satt å spilte fm 09 åsså klikka det, jeg restarta å den startet helt fint, men etter 2-3 minutter på nettet skjedde det igjen. Jeg restartet den å da kom det opp noe som ikke kom sist " 3d Master Hard Disc Error". Jeg lot den stå av en stund siden jeg var på lan å den sto på hele natta. Tenkte det kanskje var det som var problemet.

Når jeg skrudde den på etter 2 timer så startet den som vanlig (utenom at den var litt treg). Men etter en stund klikka det å jeg fikk blue screen. Dette skjedde også inatt. Begynner å bli rimelig lei av det og lurer på om pcen rett og slett er på vei mot døden elr hva det er for noe? Men kan det være noe med at det er mye støv? Den er bare blitt rengjort 2 ganger, dette med en rask svusj over viftene og strømforsyneren med støvsuger. Kan jeg ha ødelagt den med støvsugeren?

Viss det skulle være pga støv, hvordan rengjør jeg den på en ganske ikke avansert måte som å ta ut vifter å alt de derre. Har RIMELIG lite peiling på pc egentlig så tørr ikke styre på med det. Å hva bør jeg passe opp for å ikke få strøm av?

Hvordan bør jeg gjøre det med skjermkortet, hovedkortet å det?

Jeg har et Antec Nine Hundred sort miditower kabinett å hvis du vet hvordan det ser ut så er det ganske vanskelig å komme inn til selve viftebladene foran på pcen.

Har snakka med kundeservice hos Komplett, men var faktisk lite hjelp å få fra de så defor håper jeg på at det er noen her inne som kan hjelpe meg. Helst ganske fort:-)

Det var en ting til. Av og til forsvinner lyden i headsettet. Så jeg må logge av for å få det til å fungere igjen. All lyd fra f.eks Spotify, Youtube å sånne ting forsvinner, men ikke windows lydene.

post-198062-1249357066_thumb.jpg

Endret av PatrickLS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Den bare klikket sånn uten videre å når jeg restarta den kom det opp enten "No Boot File Recived" eller " Disc Read Error Occured". ...

Dette tyder på feil mot harddisken. Som igjen kan skyldes signalkabel (evt. dårlig kontakt, logikk på hovedkortet (forsøk annen kontakt), harddisk (evt.elektronikk på denne). "No boot file received" tyder på at maskinen forsøker å strate via PXE (nettverksboot) antaglig fordi den ikke når harddisken.

Lenke til kommentar

Hvis det er feil på harddisken, da får jeg det på garantien sant? Har hørt mange historier der folk har sendt inn så har de fått vite at det er deres feil å de må betale. Nå kan ikke jeg så mye om hva som er hva av kontakter inni pcen, men kan evt hørre me en kompis som har peiling på det;) Men takk for at du hjalp :)

Endret av PatrickLS
Lenke til kommentar

Her kan det som sagt være flere årsaker.

Men er harddisken deffekt vil dette inngå i reklamasjonsretten (etter Forbrukerkjøpsloven).

Det kan også være andre årsaker (også brukerfeil) som ikke dekkes (torden, slag/fall etc).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...