zenzor Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Skal kjøpe ny disk nå, men så lurte jeg på en liten sak. Overstyrer s-ata port 1 automatisk ide 1 porten slik at s-ata disken blir kjørt som master? Hvis den ikke gjør det, hvordan kjører man s-ata disken som master (overstyring av ide 1)? Ps. Bra at de endelig har laget jumperløse disker! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hæ? Er ikke helt sikker på om jeg forst spørsmålet ditt. Går utifra at du vil ha s-ata disken som boot disk. Da må du inn i bios og sette primary boot device til s-ata. Hvis det ikke var det du lurte på så går det helt fint å ha to disker som master på hver sin kanal. Normalt er det to kanaler. Ide1 og ide2 (eller 0 og 1). Du kan ha to disker stående der med begge som master. Det samme gjelder s-ata kontrolleren. Lenke til kommentar
zenzor Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Skal bruke den som pri. boot disk ja. Hvis det er bare og gå inn i bios og sette den opp på vanlig måte så er det ikke noe problem! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 S-ATA kanalen har ikke noe med de vanlige IDE kanalene å gjøre. Det vil si at du som regel kan ha 4 vanlige UDMA 66/100/133 disker på de to IDE kanalene, og 2 (evnt. 4) UDMA 150 disker som går på SATA kanalene. Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Bare så det er sagt så blir kalles s-ata disken SCSI i bios på dei fleste hovedkort trur eg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå