Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

vondt i testikel?

Gjest Guest_hmm_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_hmm_*

Hei...jeg har hatt vondt i den venstre testiklen i to dager nå. kjenner også at det gjør vondt i en tråd inne i skrotum og innover kanskje 2 cm mot magen fra der skrotum starter. kjenner også at jeg blir litt kvalm nå og da. badet for 2 dager siden og da fikk jeg en liten smekk på pungen men kan ikke huske at det var så hardt. kan ikke kjenne noen kul og den er ikke no spesiell hardere eller mykere enn den høyre. henger litt legner ned enn den høyre men det er visst normalt. Vet noen hva det er, og er det en hast og besøke legen??

er 17 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smerter i "nøtteposen" er noe herk. Det kan være flere faktorer som gir slike smerter, noen forbigående, andre mer alvorlige som krever behandling.

Var jeg deg, ville jeg straks dratt til legen for å utelukke at det er noe som krever behandling (vridd stein, "knute" på tråden etc)

Ut i fra symptomene kan det være at du har fått vridning på "trådene"(blodkar, nerver og vedheng). Dette kan løse seg selv, men kan også kreve litt opprydding i underetasjen.

Det kan også være at den ene steinen har vridd seg, dette krever nok også at kniven må fram.

Og det kan rett å slett være en lett infeksjon som går over av seg selv. Dette er noe legen mye lettere enn oss nettbrukere kan avgjøre.

I mellomtiden; ikke utsett sekken for belastninger og slag. Blir det skikkelig vondt og hovent, kjøl ned med is (forsiktig!!!!, ikke frys ballene av deg i prosessen)

Lenke til kommentar

Ja det kan være noe ufarlig som en strekk i sed lederen, noe jeg får ganske ofte, da jeg tydligvis sover urolig, eller du kan ha klemt den en gang under natta, det kan ta flere dager før det går over.

Men har du veldig vondt og til og med blir kvalm bør du oppsøke lege

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...