Gå til innhold

Koble bærbar til TV, får ikke bilde

melvh

Anbefalte innlegg

Hei

Har prøvd og koble min bærbare til min tv via komponent. Min tv er en "high-end" gammel 32 tommer, med flatt bilderør men ikke flatskjerm tv. Den klarer signaler opp til 480p.

Når jeg kobler til laptopen så blinker det på tven en gang, etter det kan det komme plutselige streker et par ganger også ikke mer. Hver gang jeg prøver og stille på innstillinger i nvidia kontroll panel og trykker apply så blinker skjermen en gang, akkuratt som den fulgte med på det jeg gjorde. Men så blir skjermen svart igjen.

Bruker en kabel som jeg fikk med mitt gamle Asus 7800 gtx kort. Kan hende jeg har plugget feil.

Nedenfor ser dere hvordan jeg har plugget det.

post-196836-1249342771_thumb.jpg

På dette bildet viser jeg hva som går i pcen og hva som går i tven. Jeg bruker en komponent kabel som jeg kjøpte seperat til min dvd spiller. Plugger den i blå/grønn/rød komponent ingangene også den andre siden av kabelene inn i tven.

post-196836-1249342758_thumb.jpg

På dette bildet viser jeg hvor jeg plugger i kabelen jeg plugger i pcen.

Jeg lurer på om jeg har koblet feil, over komponent ingangene på den firkantede overgangen står det "HDTV-OUT" og på den kabelen jeg plugger i laptopen står det "Vid in/out"

Det finnes også "TV-IN" inganger der med svart og hvit ingang. Samt en "TV-OUT" på den andre siden.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kabelen du bruker der, er til S-video og skal inn i lignende hål bak på TVen.

Har TVen en VGA inngang? Isåfall kan du bare bruke det. Om TVen har DVI inngang, kan du muligens kjøpe en VGA-DVI adapter.

Tven har : S-video, scart og komponent. Det er bare en kabel med S-video der og den skal vel inn i pcen eller grafikk kortet? Fordi overgangen er det komponent, svideo og noe ukjent på som man kan koble en kabel i også i tven. Pcen merker at det er en tv i innstilligene på kontroll panelet, men jeg får bare ikke bilde på skjermen.

Lenke til kommentar
Kabelen du bruker der, er til S-video og skal inn i lignende hål bak på TVen.

Har TVen en VGA inngang? Isåfall kan du bare bruke det. Om TVen har DVI inngang, kan du muligens kjøpe en VGA-DVI adapter.

Så du mener at den jeg setter i pcen skal inn i TVen? også kan jeg liksom bruke komponent, s video eller noe annet inne i pcen? virker litt merkelig, fordi komponent er vel forbeholdt tv ofte?

hjelp..?

Lenke til kommentar

Men S-video har jo veldig lav oppløsning, så om du har satt oppløsningen på laptopskjermen for høyt, er det ikke sikkert du vil få bilde på TVen.

For lyden kan du vel bruke en 3.5mm jack til dual RCA?

Har igrunnen ikke så god peiling, dessverre.

Lenke til kommentar
Men S-video har jo veldig lav oppløsning, så om du har satt oppløsningen på laptopskjermen for høyt, er det ikke sikkert du vil få bilde på TVen.

For lyden kan du vel bruke en 3.5mm jack til dual RCA?

Har igrunnen ikke så god peiling, dessverre.

Men se på bildet er du snill, helt øverst, er det ikke slik at det er en overgang? Finnes det VGA til komponent? Det er vel bedre en s video?

Jeg har oppløsningen på 800x600, var automatisk :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...