Gå til innhold

NF7-S 1,2 gal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har trøbbel med biosen på det hovedkortet så anbefaler jeg at du kobler fra alle viftene som du evt har koblet til vifteuttakene på hovedkortet da det er superfølsomt for overbelastning der. Og det er nettopp biosen som begynner å kødde fryktelig.

Biosen på mitt NF7-S nektet å starte med kun en 80mm vifte tilkoblet hovedkortet. Så fort jeg koblet den til en av hdd kontaktene istedenfor (med adapter) så kom jeg inn i bios og ting funker utmerket.

Lenke til kommentar
Hvilken bios versjon bruker du, og hva er galt ?

Xp windows pro :p

gal om 2-5minutter av selv og vent 5 minutter så kan på igjen :roll: pc-en

og fant ikke windows program

last igjen bra når jeg trykk av PC

en dag jeg trykk på PC fant ikke windows program :shrug:

harddisk er ikke feil :wink:

minne er ikke feil :wink:

skjermkort ikke feil :wink:

jeg ta med hovedkort til min venn prøve det var samme hos meg :evil:

Lenke til kommentar
Hvis du har trøbbel med biosen på det hovedkortet så anbefaler jeg at du kobler fra alle viftene som du evt har koblet til vifteuttakene på hovedkortet da det er superfølsomt for overbelastning der. Og det er nettopp biosen som begynner å kødde fryktelig.

Biosen på mitt NF7-S nektet å starte med kun en 80mm vifte tilkoblet hovedkortet. Så fort jeg koblet den til en av hdd kontaktene istedenfor (med adapter) så kom jeg inn i bios og ting funker utmerket.

Da har han for LITE strøm? :o

Lenke til kommentar
Da har han for LITE strøm? :o
Problemet er at vifte-uttakene på hovedkortet ikke er spesifisert til å drifte større vifter (f.eks 80mm). Og det er biosen som først mister strøm når du overbelaster vifte-uttakene på dette hovedkortet. Det har ikkenoe med hvor stor strømforsyning du har. Selv har jeg en Enermax 431W strømforsyning så den bør takle en stakkars 80mm vifte.

For å bli teknisk, i ATX spesifikasjonene står det at et hovedkort skal tåle en belastning på 2W på vifte-uttakene (er ikke 100% sikker om det er pr uttak eller totalt for alle). Men ihvertfall, sjekk forbruket på viften(e) dine så ser du fort om du overstiger det. Gjør du det så vil biosen din ikke funke 100%. Rett og slett fordi Abit kun har holdt seg til minimumskravet i ATX-spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...