Gå til innhold

i7 system feedback til ca20k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NYDELIG handlevogn man!!!

Bedre blirn ikke!!!

Nå trenger du bare å les litt forum rundt omkring får å få bios og OS instillinger "spot on".

Da har du deg en deilig pc!!!

Og, Du er klar over at dvd drevet ditt er EKSTERNT?

Du tenker å ikke ha noe drev i kabinettet overhodet?

Hva med minne da?

Ser at mpx har en "pakke" med HK og RAM

Jeg kan jo nevne at jeg vurderte nettopp denne komboen altså Asus P6T Deluxe V2 og I7 920

først, men valgte å gå for Asus P5Q Deluxe 0g Intel Core 2 Quad Q9550 fordi denne kjører

litt kaldere i kjernene, så da kan jeg klokke opp q9550'n max og den er fremdeles kaldere i drift enn core i7 920'n...

Selvsagt, jeg tok dette valgt fordi jeg ønsket meg ett stillest mulig system.

Systemet i handlekurven din kommer iallefall til å trekke rundt 320 - 360w i "idle"

Om man overklokker en Core i7 920 til si 3.4Ghz, så trekker denne alene 195w, under load.

og typisk er at grafikkortet ditt nok også kommer opp imot 160 - 180watt...

Så sålenge du ikke klokker for mye kommer jo oppsettet ditt til å være relativt stille

siden det ikke trekkes mer en cca max 400w da i "drift..."

Du har sikkert lest testen av psu'en din og sett att under 450w er den... som en mus.

Her er watt kalkulatoren jeg brukte.

mvh

Endret av tweakMan
Lenke til kommentar
Regner med at det eksterne dvd drevet er et uhell?

Ellers hadde jeg byttet ut 4890 Vapor X med Sapphire HD4890 Toxic edition, som er raskere og med Vapor X kjøling.

Jeg valgte også ett Sapphire Toxic kort, ett 4850 Toxic riktignok, ikke fullt så fancy.. Men, stille som en mus! :ph34r:

Vapor-x modellene har bedre tilkoblingsmuligheter da med D-sub, DVI, HDMI og Display port.

Dvs man kan koble den rett i mac skjermer f.eks.

Toxic har bare 2 stk dvi og en hdtv port... (Det medfølger dog DVI til D-Sub og DVI til HDMI convertere i boksen)

Også lurt å merke seg.

mvh

Endret av tweakMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...