Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kul på balla

Gjest Lurer..

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer..

Har fått en slags ''ball'' på balla. Ca 1 cm i diameter, ser ut som at den henger littegranne fast i den ene balla da jeg prøver å dytte på den så går den ingen vei men gjør vondt.

Det jeg da lurer på er hva fan dette er for noe, er ikke noe særlig hypp på å gå til gynikolog - med mindre det er noe uberalvorlig. Forslag?! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått en slags ''ball'' på balla. Ca 1 cm i diameter, ser ut som at den henger littegranne fast i den ene balla da jeg prøver å dytte på den så går den ingen vei men gjør vondt.

Det jeg da lurer på er hva fan dette er for noe, er ikke noe særlig hypp på å gå til gynikolog - med mindre det er noe uberalvorlig. Forslag?! :)

Lege!!! Var nettop hos legen med min balle og fant ut at det bare var en liten betennelse. Sjekk det ut med legen om hva det kan være.

Lenke til kommentar

Altså.. Lege eller gynik.? Mindre hypp på at fastlegen min skal rote down sters :p

Men leste litt rundt, kunne vist bare være oppsamling av blod\sædceller? Skal jo litt til for å få kreft^^

Lenke til kommentar

Det kan sikkert vært mye rart, men høres nesten ut som du har fått en cyste av noe slag. Går du til legen vil han sannsynligvis åpne den og klemme ut guffa inni der, og muligens gi deg noe antibiotika dersom han anser dette for nødvendig.

HOWEVER; for de som ikke liker å gå til legen så kan du selv finne ei nål e.l., stikke hull på den og klemme ut all skiten. \o/ (såfremt det ikke er en kreftsvulst eller lignende da, mmh)

Lenke til kommentar

Kom deg til legen, ballepesten er ikke noe man vil ha.. du vil sikkert leve med 2 av dem litt lenger :)

Jeg sier ikke at det er stor sannsynlig het at det er kreft, men du burde skjekke det!

Edit : se, jeg skrev "sannsynlig het" , velger å tro at en admin har hatt det morro med å legge inn leifer til meg :innocent:

Endret av blaxtro
Lenke til kommentar

Reaksjoner på moderering skjer på PM til moderator som utførte handlingen, eller dersom reaksjonen er på generelt grunnlag i tilbakemeldingsforumet. Slikt skal ikke tas i selve tråden, da det er off-topic og et brudd på retningslinjene.

(Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM)

Lenke til kommentar

Med en kul på en cm, er det neppe en infeksjon, da hadde du hatt en god del andre symtomer (og neppe vært i stand til å kvie deg for lege).

For meg høres det ut som du har noe som kalles spermatocele.

Spermatocele er cystedannelser (væskefylte hulrom) lokalisert til bitestikkelen i pungen. Spermatocele gir sjelden symptomer. Man oppdager ofte kulen selv ved tilfeldighet. Størrelsen varierer, kulen er i gjennomsnitt 1 cm i diameter. Mange søker lege pga engstelse for at dette kan være kreft. Tilstanden er hyppig hos voksne menn

Tilstanden krever ingen behandling

Har dette sjøl, og merker ikke en dritt til det (bortsett fra at det kan kjennes som jeg har tre baller).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...