PL610 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Joda, egypterne lærte seg alt som skulle til for å lage de matematisk riktige pyramidene på ca. 500 år. Jeg har mine tvil for å si det mildt.Da må du virkelig ha dine tvil om det var vitenskapsmenn eller guder som oppfant datamaskiner og internett. For det har jo gått i rekordfart i forhold til de trege fremskrittene egypterne gjorde i forhold. Er egentlig "egypternes fremskritt" så trege. Eller kan de ha fått hjelp? Sumerne hadde kart over solsystemet som viste Pluto. Vi oppdaget den først i 1915. Tilfeldig? Så vidt vi vet hadde ikke sumerne tilgang på optikk, kan noen i så fall forklare hvordan de fant pluto? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Det må være magi! Spørs om mennesket har nok mana innenbords Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Tror alle Guder er menneskeskapte, siden vi ikke har noen beviser. Hvilke Guder jeg tror\ikke tror på går jeg ikke ut med til noen, det er et personlig tema. Av den grunn misliker jeg alle misjonerende religioner! Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Tror alle Guder er menneskeskapte, siden vi ikke har noen beviser. Hvilke Guder jeg tror\ikke tror på går jeg ikke ut med til noen, det er et personlig tema. Av den grunn misliker jeg alle misjonerende religioner! Menneskeskapte og menneskeskapte fru Blom. I følge de eldste skriftene vi har var "gudene" som oss, bare at de hadde evig liv. Kristendommen reduserte antall guder til kun en almektig dud (jeg mener gud). Hva du velger å tro på velger du selv, men du må tåle at andre ikke er enig i ditt valg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Og det sier han at han tåler. Han bare liker ikke at de skal trykke den ned over ørene på andre. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Tror alle Guder er menneskeskapte, siden vi ikke har noen beviser. Hvilke Guder jeg tror\ikke tror på går jeg ikke ut med til noen, det er et personlig tema. Av den grunn misliker jeg alle misjonerende religioner! Menneskeskapte og menneskeskapte fru Blom. I følge de eldste skriftene vi har var "gudene" som oss, bare at de hadde evig liv. Kristendommen reduserte antall guder til kun en almektig dud (jeg mener gud). Hva du velger å tro på velger du selv, men du må tåle at andre ikke er enig i ditt valg. Det er poenget, jeg driter i hva alle andre tror og mener om hva jeg tror\ikke tror på. Det er jo mitt valg, ikke alle andre sitt. Ingen har noe med hva jeg tror på. Hva andre tror på er revnende likegyldig for min del, bare de holder det unna meg og ikke farer med løgn og hopper til feilkonklusjoner de selv vet er feil, bare at man lyver om det. Tro er personlig og burde holdes for seg selv! Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Er det ikke så at gud tilgir alt? Må man hengi seg til han i såfall? Hvis man ikke hengir seg til til hans og hans tro, vil han i såfall ikke tilgi alt man gjør? Og hvor går i såfall grensen? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 gidder ikke copypaste den fantastiske listen. jeg tror ikke jeg sier hva jeg mener. alle som har sett meg i denne delen av forumet vet hva jeg mener og resten.. de kan får tro hva de vil. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Er det ikke så at gud tilgir alt? Må man hengi seg til han i såfall? Hvis man ikke hengir seg til til hans og hans tro, vil han i såfall ikke tilgi alt man gjør? Og hvor går i såfall grensen? Grensen går med å spotte den Hellige Ånd. Gjør du det, er du fucked. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) jeg tror ikke jeg sier hva jeg mener. Akkurat det kan muligens ikke være det beste å skrive i et forum. Man kan liksom miste litt av troverdigheten . . . . liksom Edit: Skriveleif Er det ikke så at gud tilgir alt? Må man hengi seg til han i såfall? Hvis man ikke hengir seg til til hans og hans tro, vil han i såfall ikke tilgi alt man gjør? Og hvor går i såfall grensen? Grensen går med å spotte den Hellige Ånd. Gjør du det, er du fucked. Nei, det går på å skifte trosretning eller slutte å tro. Ingen har sagt noe om å spotte noe som helst. Endret 9. august 2009 av PL610 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Er det ikke så at gud tilgir alt? Må man hengi seg til han i såfall? Hvis man ikke hengir seg til til hans og hans tro, vil han i såfall ikke tilgi alt man gjør? Og hvor går i såfall grensen? Grensen går med å spotte den Hellige Ånd. Gjør du det, er du fucked. nei det er ikke alt man kan tilgi. Se filmen hos Youtube Edit: Den Sketsjen er nok mer gjennomtenk enn den virker med først øyekast. Endret 9. august 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Det var da veldig få kristne som listet opp guden(e) de tror på og som de tror er menneskeskapte da? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 -Gud-Jehova -Allah Alle de er den samme. Jehova er guds navn, og Allah betyr gud. Vel. Det er et definisjonsspørsmål... Egentlig ikke. Spør en jøde, kristen eller muslim om guden han tror på er Abrahams gud. De vil alle svare ja. Ergo er det samme guden i de tre religionene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå