Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tok inn "mindreårig" jente som sov ute - anmelde meg?!

bruker234

Anbefalte innlegg

Hei, en venninde jeg kjenner godt, hun er 15 og fyller 16 i slutten av August. Selv er jeg 2-3 år eldre, maks 3 :p

Hun hadde kranglet med foreldra sine, og totalt nektet å gå hjem, så hun sov ute. Siden jeg kjenner hu soppas godt, tok jeg med hun hjem til meg, og vi hadde IKKE sex, eller noe som helst tafsing.

Jeg tenkte at jeg ikke kunne la hun sove ute, klokka 4 på natta i en t-skjorte.

Nå truer morra hennes med å anmelde meg, og min egen mor er ikke spesielt blid, lettere sagt totalt pissed.

Har hun noen grunn til å anmelde meg?

Det værste er at jeg får sykt kjeft osv, mens jeg selv mener jeg gjorde det rette. Noe jeg kan si til foreldrene mine/hennes som får dem til å roe seg?

Mvh Blaxtro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hu tryglet meg nesten om å få komme hjem til meg, og jeg sa vel ja til slutt selvom jeg visste at det kom til å bli oppstyr av det.

edit: Men kan noen forklare meg hvorfor mine egne foreldre er så sure? Jeg kunne jo ikke la jenta ligge ute, i en t-sjorte midt på natta -.-

Endret av blaxtro
Lenke til kommentar

Moren truer antageligvis bare med anmeldelse fordi hun er frustrert og redd for datteren sin. Jeg vil tro det er et følelsesmessig utbrudd, og ingen grunn til å bekymre seg.

Jeg kan heller ikke se noe grunnlag for et lovbrudd i situasjonen din slik du har presentert den.

Lenke til kommentar

Heh.. du har ikke akuratt mye å frykte. Er det derimot noen som burde ha noe å frykte er det moren til denne mindreårige ungen som ikke har kontroll på ungen som og lar henne sove ute om natta.. Nesten en sak for barnevernet dette. ;p

Lenke til kommentar
Heh.. du har ikke akuratt mye å frykte. Er det derimot noen som burde ha noe å frykte er det moren til denne mindreårige ungen som ikke har kontroll på ungen som og lar henne sove ute om natta.. Nesten en sak for barnevernet dette. ;p

Tenkte akkurat på det samme ...

Lenke til kommentar

Utakk er desverre verdens måte å takke en barmhjertig samaritan.

Du er ikke alene om å sitte i knipa bare fordi du viste medmenneskelighet!

Spør meg likevel om hvorfor i alle dager det er slik at samfunnet tror at så snart to mennesker av motsatt kjønn tilbringer natta under samme tak, så må det resultere i sex?

Enspora tankegang, rota til mye f..skap det der :realmad:

Endret av aquafrank
Lenke til kommentar

Nja. Jo. Jeg ser ingen grunn til å tro at du hadde andre motiver eller at du ikke forteller hele historien. Men foreldre til jenter i 12-17 års alderen har ofte veldig tynnslitte nerver (og dessverre med god grunn). Gutter fra 15-30 er ofte ekstremt innpåslitne mot jenter i denne alderen, og jeg ingen problem med å forstå foreldres skepsis selv om det blir urettferdig i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Det er bare naturlig å tro at dere har hatt sex, men omstendighetene tatt i betraktning burde de forstå. Hadde gjort det samme selv. Det ville jo nesten vært kriminelt å bare la hun ligge ute.

Hvorfor er det naturlig å tro det? Så om en gutt og en jente er alene sammen så MÅ de ha sex?

Lenke til kommentar
Det er bare naturlig å tro at dere har hatt sex, men omstendighetene tatt i betraktning burde de forstå. Hadde gjort det samme selv. Det ville jo nesten vært kriminelt å bare la hun ligge ute.

Hvorfor er det naturlig å tro det? Så om en gutt og en jente er alene sammen så MÅ de ha sex?

Jeg har da ligget i samme seng som min samboer opp til flere ganger uten å ha hatt sex....

Lenke til kommentar

Nå skal jeg leke litt psykolog her.

Jeg vil tro at moren egentlig er sur på seg selv for at situasjonen i det hele tatt skjedde. Det er rett og slett flaut for henne sin del. Når de dagen etter våknet og ikke fant datteren sin ble hun redd og raseriet gikk ut over deg.

La oss håpe at hun roer seg før det går så langt at politiet blir involvert (noe hun sikkert gjør). Du bør egentlig ikke ha noe å frykte fordi jenta er på din side og en eller annen test tror jeg kan bevise at dere ikke hadde sex. Barnevernet kan også bli involvert, som ikke er bra for moren sin del.

(Jeg ville gjort det samme selv, men jeg ville kanskje vurdert å informert moren uten at jenta vet det.)

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...