Gå til innhold

[Løst]Augustfest 2009 - Fast og fin ? - 50mm, og kun det.

Anbefalte innlegg

Bruker: bkftcf

Utfordring: Fastoptikk

Deltagernivå: Pingle

Utstyr: D90 m/50mm

Kom litt sent i gang i min første deltakelse, så da får det vel bli som pingle da... :p

Det blir ikke akkurat daglige bilder, men forhåpentligvis ikke langt unna.

Jeg skal kun bruke Nikon 50mm 1.4 og vil forsøke den med ulike blendere. Blir nok mest de store åpne...;-)

Jeg har ikke vært særlig aktiv på innleggsfronten, men skal forsøke å gjøre noe med det nå. Håper jeg ikke tabber meg ut underveis...

\ bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig fint portrett. Vi har veldig lik utfordring så blir spennende å se hvordan du bruker din 50mm. Det ser ut som du har litt mer erfaring med den enn meg, så kanskje jeg kan lære litt her :)

Endret av iamluka
Lenke til kommentar
Velkommen til utfordringen Bjarte:-)

Blir spennende å følge med på dette. Flott portrett av junior:-)

Takk for det, Petter! Han er et yndet fotosubjekt! Han og lillebroren! :cool:

Veldig fint portrett. Vi har veldig lik utfordring så blir spennende å se hvordan du bruker din 50mm. Det ser ut som du har litt mer erfaring med den enn meg, så kanskje jeg kan lære litt her :)

Takk skal du ha! Kjekt med tilbakemelding!

Kjekt å se at det er flere med nesten lik utfordring! Følger deg med argusøyne... :thumbup:

Lenke til kommentar
Veldig fint portrett. Vi har veldig lik utfordring så blir spennende å se hvordan du bruker din 50mm. Det ser ut som du har litt mer erfaring med den enn meg :)

Ja, Bjarte e en gammel gubbe :tease:

Men jeg har et hardt og ungt stativ....!! :ph34r:

:tease:

Lenke til kommentar

4. august:

Trakket rundt på Torgallmenningen i Bergen og havnet bak disse to. Da var det jo ikke til å unngå at fingeren havnet på utløseren.

post-1776-1249414306_thumb.jpg

"This is cool" :dribble:

Synes det er vanskelig å finne motiver jeg er fornøyd med. Det blir helst noe med liten dybdeskarphet. Ellers er det jo en utfordring å nærme seg de menneskene man ønsker å fotografere, og da bør man vel helst spørre om lov.... Tidligere har jeg brukt en 70-300mm og "gjemt meg" på avstand. Det skal det bli slutt på nå! :thumbup: Håper å kunne visere dere portretter av fremmede om ikke så lenge. Da har jeg kommet et betydelig steg videre!

Ønsker alle lykke til med ufodringen!

Lenke til kommentar

5. august:

Ny dag, nye muligheter! I dag blir det et bilde fra boka som kona leser; The Lighthouse av P.D. James. Kjøpt i en bruktsjappe i Bath (England) for....ja, du gjettet (?) riktig, £ 3.50. :thumbup:

Jeg satt ved kjøkkenbordet og fiklet med kameraet, og da oppdaget jeg plutselig boka. Lenger unna trenger ikke motivene være... Bildet er faktisk i farger...

50mm med full åpning; 1.4.

post-1776-1249503925_thumb.jpg

The Lighthouse

Lenke til kommentar
Liker bildet av pjokken! Som pybalto sier - klare og fine øyne.. :)

Hmm - men noe fargerom-ting der? Ser ut som om thumbnailen og selve bildet har hvert sitt?

Ja, jeg ser den forskjellen, men jeg aner ikke hva det skyldes. Merksnodig!

Lenke til kommentar

7. august:

Tilbake etter en dag uten fotografering. I dag fant jeg Bjørn i sentrum. Og siden han er en positiv og trivelig kar er det lett å ta bilde av ham.

Synd med de utbrendte partiene, men jeg likte bildet tross alt.

post-1776-1249673781_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...