Jakob Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei, jeg har kanskje tenkt til å kjøpe en xp2500+ og Abit NF7-S v2.0. Må jo ha en vifte, har sett en del poster om vifte her til xp2500, men har ikke funnet noe ordentlig svar, bare anbefalinger av masse dyre vifter... Mine krav er: -Ikke for dyr vifte, helst til under 300kr. -Lavt støynivå, helst en del mindre enn den jeg har nå, som er på 37dBa. -CPU'en skal jo overklokkes, ellers er det vel ikke særlig vits i å kjøpe nytt hk+cpu+ram....Vil gjerne ha den så høyt som mulig uten at det sakl koste skjorta... -Ikke skyhøye temp'er Jeg har i kabinettet nå: 2 papst 80mm kabinettvifter, i bånn som blåser inn og i topp som trekker ut (har borra hul i "taket"). Og en 80mm vifte til, litt mindre effektiv men den hjelper vel den og. Noen gode anbefalinger? Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Thermaltake Volcano 11 er et svært godt valg Kjøler bra og ser tøff ut! Anbefales Lenke til kommentar
tienng Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei på deg! Har samme opsett som deg...forresten. hvis du gå til hjemmesiden til microplex.no, der har de en del utvalgt om kjølere. For all del www.3dfxcool.no, www.netconnection.no, er også fint å få med seg. Jeg har nå en Thermaltake CPU-kjøler, "Volcano 11", den ligger på ca. 400, støynivå kan du justere selv. Siden det følge med en viftestyring. Tja...hva mer skal jeg si, du kan lese mer om dette selv. Les også testen fra www.overklokking.no om denne kjøleren. Mvh TTN Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Hadde vel egentlig tenkt meg noe billigere... :-? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hvor mange dcb vil denne THERMALTAKE volcano 11 ligge på hvsi den kjøler en 2800+ skikkelig..!? Lenke til kommentar
tienng Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Denne kjøleren varierer alt fra 17-48 dcb. Dessuten så skal den takle XP opp til 3400+. TTN Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Man får som regel det man betaler for. Skal man overklokke samtidig som man vil ha en støysvak løsning, så sier det seg vel selv at man ikke slipper unna med 200,-. Artic Silver 3 koster 50-100,- alt etter hvor man kjøper den. Jeg vil påstå at man bør kjøpe en slik når man skal overklokke. (kan også prøve å skaffe shin etsu, men den er vel dyrere igjen) Kondensfjerner kostet 14,- sist jeg kjøpte en flaske. Den finnes på enhver bensinstasjon. Det fine med kondensfjerner er at den inneholder 60-100% isopropanol som er perfekt for å rense cpu-core og kjøleribbens kontaktflate mot cpu. Q-tips regner jeg med er standard i alle hjem? Ha litt kondensfjerner på tuppen og gjør ren cpu-core og kjøleribbens kontaktflate mot cpu. Dette fjerner fettete finger"spor" og lignende. Fett er en utmerket isolator, og det vil vi ikke ha mellom cpu-core og kjøler da det hindrer varmeoverføringen. Når disse små detaljene er i orden så er det på tide å finne ut hva man skal ha som kjøler. Overklokking krever sitt. En støyfri pc krever sitt. Begge deler krever enda mere og da kan det fort koste over 200,- YOu see? DrErling Lenke til kommentar
balderx Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 NQ Silent Ice: Egnet for AMD Athlon XP series inntil 3000+. Intel Coppermine & Tualaton 2GHz. Støynivå 22 dBA, ekstremt høy levetid 300.000 timer Får den på netconnection.no for 295 kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå