Zolrath Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Kjørte Carismaen bort til matsjappa nå nettopp, og da jeg skulle tilbake viser det seg at bilen rykker i takt med at det kommer et "klunk" med jevne mellomrom. Dette økte i takt med turtallet, og i mitt hode ser jeg for meg et stempel eller lignenede som dunker på tur rundt. Jeg er ikke kyndig med bil utover helt enkelt vedlikehold, så jeg ble ikke klok på hva det kunne være. Enden på visa ble å skaffe skyss hjem og forlate bilen på parkeringsplassen. Høres dette kjent ut for noen? Hadde ikke gjort noe om det var noen enkle ting man kunne prøve å bytte, da Biltema er nabobutikken. Takker for alle tips og hjelp! Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Det minner meg litt om et problem besteforeldrene mine hadde på en Carisma for noen år siden. Det var noe isolasjon på en av coilene som var ødelagt så høyspenningen til en av tennpluggene slo av og til mot jord. Dette gjorde at bilen var litt "nølende" og kunne rykke og feiltenne av og til. Her var det snakk om en sen 90-tallsmodell. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Kan være noe så enkelt som at den feiltenner pga dårlig tennplug(er) osv. Klunking kan deretter komme av slitt motorfeste® når den får rykking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå