Gå til innhold

RhythmBox musikkavspiller ser etter og kan ikke finne "smil decoder" under oppstart av programmet

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg åpner RhythmBox-musikkavspilleren får jeg følgende dialogboks:

"The required software to play this file is not installed. You need to install suitable plugins to play media files. Do you want to search for a plugin that supports the selected file? The search will also include software which is not officially supported. Search For Suitable Plugin?

Når jeg trykker "OK", får jeg følgende dialogboks opp:

"no packages were found for application/smil decoder"

Har lett litt på nettet, og noen sier det kan være en fil i mappa for musikk som ikke burde være der. Hadde vært greit å finne den og fjerne den, men hvordan i alle dager finner jeg en (eller evt flere slike filer) blant rundt regnet 10.000 musikkfiler i musikkmappa?

Mvh

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også dette problemet. Og jeg finner ingenting som tyder på at det kan fikses enda. Skulle vært en opsjon som unnlater søk etter dekodere.

Det eneste jeg finner er at man bør slette/endre de filene som lager kvalm, de ligger under Error eller noe i menyen. Men siden jeg har montert en mappe fra en felles server blir ikke dette så lett. Og det er snakk om ti tusenvis med filer. Og de fleste feilene får jeg pga. ikke-lydfiler, f.eks. .jpg, .txt og .nfo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...