Januar333 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 For en god stund siden, så lagde jeg en egen partisjon for ubunt, derette prøvde jeg å installere ubuntu i windows (ubunt 8.04) Dette gikk skeis da ubuntu fiksa ikke raid oppsettet mitt,, men ubuntu var fortastt i bott menyen.. problemet var at jeg ikke fant den i boot ini fila til windows.. satt bare den til 1sek slik at menyen ble fort borte.. Men idag ble jeg så lei den at jeg installerte windows 7 ene og alen på grunn av at jeg håpet den ville fjerene den dritten ifra booten.. MEN NEIDA.. Når jeg skal starte pcen min kommer windows boot manager opp med både ubuntu og windows 7.. har prøvd Bootrec.exe /FixMbr ifra recovery og BCDEDIT viser dette: Microsoft Windows [Version 6.1.7600] Copyright © 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved. C:\Windows\system32>bcdedit Windows Boot Manager -------------------- identifier {bootmgr} device partition=\Device\HarddiskVolume1 description Windows Boot Manager locale en-US inherit {globalsettings} default {current} resumeobject {f5526cea-c4e7-11dc-9c48-0018f300e662} displayorder {current} toolsdisplayorder {memdiag} timeout 30 Windows Boot Loader ------------------- identifier {current} device partition=C: path \Windows\system32\winload.exe description Windows 7 locale en-US inherit {bootloadersettings} recoverysequence {f5526cec-c4e7-11dc-9c48-0018f300e662} recoveryenabled Yes osdevice partition=C: systemroot \Windows resumeobject {f5526cea-c4e7-11dc-9c48-0018f300e662} nx OptIn C:\Windows\system32> Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 prøvde jeg å installere ubuntu i windows Hva mener du med det? Brukte du wubi? Kan du vedlegger bilde fra diskbehandlingen, med alle enheter tilkoplet, dvs slik som når du får Ubuntu valg? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 (endret) prøvde jeg å installere ubuntu i windows Hva mener du med det? Brukte du wubi? Kan du vedlegger bilde fra diskbehandlingen, med alle enheter tilkoplet, dvs slik som når du får Ubuntu valg? Husker ikke om det var wubi eller ifra installasjons cden til ubuntu. men heller mes til det siste. Var i hvertfall et valg man kunne ta. edit,, husker ikke om det var 8.04 var den siste verjonen ifra ubuntu.com,, så var nok muligens 9.04 Endret 4. august 2009 av freddy85 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Nå funker det.. Prøvde all slags snuskete metoder jeg fant på internett i natt og ingenting funka,,, men når jeg starta pcen nå så hadde den fiksa seg selv. restarta pcen øreten tusen ganger etter å ha prøvd tinga,, så hva som har skjedd må være et vindunder Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Noe du burde være klar over: -i den bilde fra diskbehandling, så er det D: som er system. Det betyr at PC starte fra den partition. Hvis alt er som det skal, vil du med å deaktivere i biosen, eller dra strømmen ut fra den D: (disk 0) disken, føre til at PC starter ikke. Er det tilfelle? I så fall må du huske det. Dvs at hvis bootdevice orden I Biosen forandrer seg, vil ikke maskinen starte, og feilmeldningen du kan få, være KUN relatert til det, og ikke at noe er galt med disken-e dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå