Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rimeligste bil for kun 10 mnd?


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg søker litt kyndighet i en nokså fremmed del av diskusjon.no idag ! :) Er en gutt som nærmer meg 20, og dermed forsvinner det herlige ungdomskortet til Ruter. Dette vil da si en 4-5 dobling av mitt månedlige "trafikk-budsjett". Dermed så leker jeg også med tanken på å kjøpe meg bil. Grunnen til at jeg ikke skulle ha dette i utgangspunktet er kostnaden, men med nærmere 1500 i måneden på kollektiv har jeg åpnet døren igjen.

 

Problemet er at jeg skal studere utenlands til neste høst, så det blir ikke en bil jeg kommer til å ha særlig lenge, maks 1 år. Håper på tips til gode biler å velge, bryr meg lite om andre ting enn kostnadene. Da tenker jeg jo på forsikring, bensin, verditap og vedlikehold.

 

Når det gjelder pris vil jeg jo også tape penger dersom sparekontoen er tom (selv om renta ikke akkurat er en inntekt om dagen), så jeg tenker vi holder oss under 40 000 eller noe i den duren. Gjerne også mindre enn det, har som sagt små krav :)

 

Nå regner jeg med at jeg har egentlig gjort det veldig vanskelig for dere, for det er kanskje ikke stort å utelukke her? Jeg har kikket litt på Corolla, og hørt mye godord om hvor godt de holder.

 

 

Takker for alle tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

vel, skal du ha bil så kan det fort bli dyrere enn 1500kr mnd, det er bare hva jeg kjører opp i bensin i løpet av mnd. du må ikke glemme forsikringen, som blir svindyr hvis du setter den på deg selv. og ikke for å glemme veiavgift heller. + slitasje deler som kanskje går istykker osv og rett og slett tap på bilen når du selger den igjen...

 

så hvis jeg var deg ville jeg fremdeles kjørt kollektivt de neste 10mnd hvis du har mulighet for det. vet ikke hvor du bor ei heller hvor du skal studere neste år, men det hadde kanskje vært mulig å tatt med deg bilen hvis du kjøper deg en.

 

eneste jeg kan anbefale av billige og driftsikre biler må være toyota av et slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...