Moskus Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Det er ikke så lenge siden jeg skaffet meg Sony-kameraet, og jeg er meget fornøyd. Men som med andre kameraer ønsker jeg å kunne filme mer, og har derfor lyst på en vidvinkel-linse. I esken lå det en brosjyre for "VCL-HGA07" og "VCL-HGE07A". Sistnevnte har jeg ikke blitt helt klok på hva er og klarer heller ikke finne den i noen nettbutikker... Spørsmålet er: Holder det med VCL-HGA07? Lenke til kommentar
Spook Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Om det holder må jo nesten du svare på Den vil i hvert fall gi deg en brennvidde tilsvarende det kameraet har ganget med en faktor på 0,7. Men du kan ikke forvente noe særlig mer av slike forsatser. De som gir nogenlunde god kvalitet har gjerne en faktor på 0,66 - 0,7. Du får riktignok vidvinkelforsatser med en faktor på 0,45 - 0,5 og enda lavere men disse vil gi markerte forvrengninger i bildet, nærmest en "fisheye" effekt. Om du ahr mulighet til å handle fra utenlandske nettbutikker så finner du en grei vidvinkelforsats her som er en god del billigere enn den du linker til. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 "Om det holder" var mer et spørsmål om hva "VCL-HGE07A" faktisk er sammenlignet med HGA07. Men takk for tipset om linse! Den må undersøkes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå