osoerebo Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hei! Jeg har en gammel PC stående. Den har et MSI K7T Turbo hovedkort (socket A) og en AMD Athlon XP 1800+ CPU. Ut i fra manualen så har ikke hovedkortet støtte for større CPU'er. Vil jeg få støtte for kraftigere CPU dersom jeg oppdaterer bios? Evt hvor mye kraftigere? Har prøvt å google litt, men har ikke funnet noe. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Om jeg ikke bommer nå, så kan du nok oppgradere til kraftigere prosessor, men ikke til nyere prosessorer. En kraftigere AMD Athlon XP prosessor vil nok fungere, men du kan ikke bruke nyere AM2/AM2+ eller AM3 prosessorer på et socket A hovedkort. Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Nei, det er jo klart Har søkt enda mer, men finner fortsatt ingenting om dette. Finner at Turbo2 versjonen kan takle opp til XP 2200+, men det står ikke noe mer om den vanlige Turbo versjonen. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Har søkt enda mer, men finner fortsatt ingenting om dette. Finner at Turbo2 versjonen kan takle opp til XP 2200+, men det står ikke noe mer om den vanlige Turbo versjonen. Det ser dessverre ut som du allerede har den sprekeste cpu'n som kortet kan kjøre K7T Turbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå