Hansen83 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg kan sette CDer inn, osv og jeg hører at den spinner, men CD-stasjon ikonet kommer ikke opp på "min datamaskin". Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Bennyy Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg kan sette CDer inn, osv og jeg hører at den spinner, men CD-stasjon ikonet kommer ikke opp på "min datamaskin". Noen som vet hva som kan være galt? Sett inn driver CD'en :!: hehe, neida.. vet ikke helt hva problemet kan være. Men siden ikke PC'en finner cd stasjonen, så kan du sjekke om det er kabelen som har duttet ut, eller prøve å ta den inn og ut Eneste rådet mitt.. skader ikke å prøve. Husker en gang at jeg hadde problemer med å starte opp pc'en fordi C: disken min var full i støv. Blåste ren inni der og startet lett opp igjen. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Jeg har jo laptop så det er ingen kabel eller noe.Mener du at jeg skal koble fra CD-stasjonen? Vet ikke helt hvordan jeg gjør det dog.. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Kanskje du har noen biosinstillinger det går an å justere. Har du sett på diskbehandling i administrative verktøy (nå vet jeg ikke vilket os du kjører) om du finner stasjonen der? Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Hei. Jeg fant ikke noe som het diskbehandling der, men noe som heter datamaskinbehadling. Hvor skal jeg finne CD-stasjonen der? Har sett, men fant ikke noe. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Diskbehandlingen skal ligge under databehandlingen, men det kan jo være problemet ditt gjør at den ikke kommer dit. Tenkte du kunne se etter stasjonen der og evt tilegne den en stasjonsbokstav hvis den var synlig. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Jeg finner ikke noe som heter databehandling der heller. Jeg finner hendelsesliste, datakilder, komponenttjenester, datamaskinbehandling, tjenester, lokal sikkerhetspolicy og ytelse. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Du må først gå på datamaskinbehandling. Diskbehandling er en undermeny. Beklager hvis jeg bommet på navnet, jeg har hatt engelsk windows så lenge jeg han huske og der heter det computer management => Storage => Disk Management. Der går det an å se maskinens stasjoner, endre stasjonsbokstav, opprette partisjoner, formatere osv. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Nå fant jeg det ja, men der lå kun C:/ Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Da vet du at Windows ikke finner stasjonen. Siden den spinner så har du strøm på den. Du kan prøve å prøve å starte maskinen fra cd-rom med en bootbar cd men da må du stille inn i bios at du skal boote fra cd. Du kan også se over innstillinger i bios om det er noe som hindrer stasjonen i å komme opp. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Da vet du at Windows ikke finner stasjonen. Siden den spinner så har du strøm på den. Du kan prøve å prøve å starte maskinen fra cd-rom med en bootbar cd men da må du stille inn i bios at du skal boote fra cd. Du kan også se over innstillinger i bios om det er noe som hindrer stasjonen i å komme opp. 1. Har ingen bootbar CD tror jeg. Eller hva er dette? 2. Hvor og hvordan sjekker jeg innstillingene i bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå