Gå til innhold

CD-stasjonen virker ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan sette CDer inn, osv og jeg hører at den spinner, men CD-stasjon ikonet kommer ikke opp på "min datamaskin". Noen som vet hva som kan være galt?

Sett inn driver CD'en :!: hehe, neida.. vet ikke helt hva problemet kan være. Men siden ikke PC'en finner cd stasjonen, så kan du sjekke om det er kabelen som har duttet ut, eller prøve å ta den inn og ut

Eneste rådet mitt.. skader ikke å prøve. Husker en gang at jeg hadde problemer med å starte opp pc'en fordi C: disken min var full i støv. Blåste ren inni der og startet lett opp igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du må først gå på datamaskinbehandling. Diskbehandling er en undermeny. Beklager hvis jeg bommet på navnet, jeg har hatt engelsk windows så lenge jeg han huske og der heter det computer management => Storage => Disk Management. Der går det an å se maskinens stasjoner, endre stasjonsbokstav, opprette partisjoner, formatere osv.

Lenke til kommentar

Da vet du at Windows ikke finner stasjonen.

Siden den spinner så har du strøm på den.

Du kan prøve å prøve å starte maskinen fra cd-rom med en bootbar cd men da må du stille inn i bios at du skal boote fra cd.

Du kan også se over innstillinger i bios om det er noe som hindrer stasjonen i å komme opp.

Lenke til kommentar
Da vet du at Windows ikke finner stasjonen.

Siden den spinner så har du strøm på den.

Du kan prøve å prøve å starte maskinen fra cd-rom med en bootbar cd men da må du stille inn i bios at du skal boote fra cd.

Du kan også se over innstillinger i bios om det er noe som hindrer stasjonen i å komme opp.

1. Har ingen bootbar CD tror jeg. Eller hva er dette?

2. Hvor og hvordan sjekker jeg innstillingene i bios?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...