Gå til innhold

Egenmelding når man har sommerjobb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slutt å syt gutt, kom deg på jobb...

Ikke rart arbeidsgivere helst ansetter svensker og polakker hvis dette er holdninga til norske ungdommer som jobber..

Hadde likt å sett deg slite på jobb med 39 i feber

Lenke til kommentar

Ikke rart arbeidsgivere helst ansetter svensker og polakker hvis dette er holdninga til norske ungdommer som jobber..

Jeg har vært på jobb med krykker, influensa og feber på en gang. Det var ikke gøy men hva gjør man ikke for å unngå å sette bedriften i en knipe. Det er noe som heter arbeidsmoral, noe dere unge i dag ser ut til å mangle.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke kokk så å lage mat er ikke en del av mine arbeidsoppgavber. Samboern derimot er kokk av yrke, og går på jobb selv med influensa. Er bare å bruke munnbind å være ekstremt nøye med håndhygiene så går det der bare godt.

Poenget er ikke at du skal presse deg på jobb hvis du er sengeliggende og helt i ørska, da er det like greit å holde seg hjemme. Dersom du kan jobbe uten at du har store problemer med det bør du på jobb.

Rett til å bruke egenmelding har du først når du har jobbet 2 mnd, men dersom du er syk er det bare å bare å ta en telefon til arbeidsgiver og forklare situasjonen. Betalt får du ikke for dagene, men du kan være borte med god samvittighet.

Lenke til kommentar

Jeg har vært på jobb med krykker, influensa og feber på en gang. Det var ikke gøy men hva gjør man ikke for å unngå å sette bedriften i en knipe. Det er noe som heter arbeidsmoral, noe dere unge i dag ser ut til å mangle.

Å herregud. "Dere" gamle alkoholikere som er uføre og bare bidrar til store kostnader burde låses inne..

- Ja, det var like usaklig som dine kommentarer. Spar deg for generaliseringen.

Ja, er du syk, har du krav på fri - om du har jobbet 2mnd.

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...